• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help

Status
Niet open voor verdere reacties.

perrieh

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2015
Berichten
43
Beste iedereen,

Ik kom ergens niet uit. In de bijlage zie je in kolom i3 een formule staan waarmee je op een bedrag per kar komt. de gegevens uit deze formule heb ik nodig uit kolommen A,C,E,F en G kolom. 1 waarde uit het rijtje bij kolom C moet opgeteld worden met 1 waarde uit kolom D. Die waarde moet vermenigvuldigd worden met kolom A1. Dit moet vervolgens vermenigvuldigd worden met een waarde uit kolom F en uiteindelijk gedeeld worden door een waarde uit kolom G.
Ik wil graag dat als ik bij kolom B filter op B9 dat bij kolom C ook C9 komt. Maar dan wil ik niet dat de rest meefiltert. Want bij kolom D heb ik bijvoorbeeld weer D3 nodig, maar dan moet ook kolom E overspringen naar E3. En voor kolom G heb ik dan bijvoorbeeld weer G28 nodig. Door deze zo te filteren wil ik dat de formule het bij i3 nog steeds doet.

Mvg,

Perry
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    11,6 KB · Weergaven: 16
Dit is logica voor gevorderden!
 
@cobbe,

ja het moet een soort van app worden waar je dingen kan invoeren en waar er uiteindelijk een resultaat uitkomt (i3)
 
Van een Excel document kan je nooit een app maken. Niet echt duidelijk dus.
 
Ja ik ben hier nog niet echt in thuis.
Iemand enig idee hoe ik het dan moet doen?
 
Laatst bewerkt:
Is dit wat je verwacht?
Je kunt dan ook alle tabellen op een apart blad zetten (dus voor de gebruiker niet zichtbaar, en daardoor ook niet verwarrend).
 

Bijlagen

  • Kopie van Voorbeeld.xlsx
    17,5 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
@thoralf,

ja dit is wat ik bedoel inderdaad, alleen werkt de functie K6 nog niet goed. als ik 81-90 invoer dan komt er 235 uit, terwijl er 85 uit moet komen.
Maar dit is inderdaad wat ik bedoel. Kunt u dan nog kijken naar die K6? als die werkt dan zou dat echt top zijn. :thumb::D
 
Even de formule wat aangepast.
 

Bijlagen

  • Kopie van Voorbeeld.xlsx
    17,4 KB · Weergaven: 17
@thoralf,

Kunt u mij misschien nog uitleggen hoe u zo'n keuze menu heeft gecreëerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan