helpctr.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoowell

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2004
Ik wilde voor een keer gebruik maken van de system restore point functie van xp omdat ik stom genoeg was om bij het mislukken van een uninstall van norton antivirus handmatig bestanden ben gaan verwijderen. Nu mis ik een aantal kritieke bestanden, maar ook het bestand om gebruik te maken van deze restore point! Dit is namelijk helpctr.exe als ik het goed begrijp. Deze kan windows niet vinden als ik Help en Ondersteuning proberen te starten onder het Start menu. Heeft iemand misschien een oplossing, of weet iemand waar ik dit bestand kan downloaden? Of weet iemand hoe ik alsnog gebruik kan maken van de system restore point functie?

start - alle programma's - bureau accessoires - systeemwerkset - systeemherstel.

dat zul je waarschijnlijk bedoelen.;)

ja inderdaad. maar als ik dat opstart krijg ik een blanco scherm (er gebeurt niets). heb ook al geprobeerd windows opnieuw te installeren, maar dan staat er dat ik een nieuwere versie heb geinstalleerd (sp2) en dat verder gaan niet mogelijk is.

Opstarten in de veilige modus met laatst bekende werkende configuratie.
Dat ook al geprobeerd?

tijdens opstarten regelmatig op f8 drukken, dan kom je in de veilige modus.

En vanaf de cdrom van xp halen.

helpctr.exe bestand? zo ja, waar kan ik dat ongeveer vinden op de cd?

(zoekassistent werkt ook niet meer namelijk..)

i386 map bestandje van ongeveer 700kb.

anders zou ik het moeten mailen.
Maar dan gebruik je mijn e-mail functie hier maar even bij helpmij.

ok, deze is alleen van .EX_ uitgang. hernoemen naar .exe? en waar moet ik deze dan plaatsten?

c:\windows\servicepackfiles\i386

heb het bestaande bestand overschreden (bestond dus nog wel?) maar werkt alsnog niet..

Dan heb je dus een ander probleem.
Toevallig die bestanden niet meer in de prullenbak staan.

nee, als ik dan iets probeer krijg ik een vage vc% foutmelding (of iets dergelijks). Het is geloof ik nodig om xp er opnieuw op te zetten, maar dat gaat moeilijk aangezien ik sp2 geistalleerd heb via webupdate, maar een oude cd heb. Hoe is dit op te lossen?

Daarom pc inspector,
daar kun je bestanden mee terug halen die je weggegooid hebt.

nee dat werkt dus niet, bij het proberen krijg ik foutmeldingen (ik mis geloof ik ook daarvoor de nodige bestanden) maar ik installeer nu windows opnieuw..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan