Helpdesk uitvraag tool

Status
Niet open voor verdere reacties.

spawn666

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2004
Goeie dag Iederen :)
Laatste tijd niet zo veel gedaan met access maar heb een idee.
Misschien heeft iemand advies op tips hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Ik werk als 2de lijns werkplek beheerder. We werken samen met een non-skilled call centre. Helaas is de technische kennis erg laag. Om toch goeie call's te krijgen wil ik graag een uitvraag script voor ze maken in access.

Idee:
Helpdesk medewerker krijgt een scherm. Daar word gevraagt: "welke pc gaat het om?"
"Betreft het een desktop of een laptop?" is er een foutmelding? zo ja welke? enz.
De vragen moeten om ste beurd verschijnen zodat ze niet in de war raken en de vragen zijn afhankelijk van de antwoorden die ze geven. Als alles gevraagt is wat belangrijk is wil ik een duidelijke samenvatting genereren in een klein stukje text, wat ze kunnen knippen en plakken in de helpdesk call.

weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken of weet iemand of er al zoiets bestaat? of misschien een andere applicatie die dit kan?

bij voorbaat dank.

In dit draadje heb ik een bestandje gepost wat ongeveer doet wat jij wilt. Het betreft hier een enquête formulier dat alle vragen opslaat in een tabel; dat zal voor jou niet nodig zijn, want je wilt alleen het eindresultaat gebruiken, maar de grote lijn qua opzet is wel bruikbaar: a.d.h.v. vragen en antwoorden worden volgende vragen op het scherm gezet. Kijk eens of deze opzet bruikbaar is; en of je hem zelf kunt aanpassen!

doet ongeveer wat ik wil. Zoek nu alleen nog naar een oplossing dat elk antwoord een stukje text toevoegt aan een bestaand memo veld.
Iemand daar een idee voor?

Om te beginnen moet je dan aan de vragen een antwoordveld toevoegen. Dit vul je met de gewenste antwoorden. Met een knop lees je dan het antwoord uit de tabel dat bij de betreffende vraag hoort. Eigenlijk relatief simpel dus...

Niet geheel wat ik bedoelde. :confused: