helpen met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

beko10

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2005
Berichten
13
Hello allemaal,


Ik heb een desktop XP hom edition pc met ADSL verbinding die werkt gewoon goed. En ik heb een XP home edition laptop maar zonder internet..ik wil dat ze allebei intenet verbinding krijgen maar ik weet echt niet hoe ik zelfs moet beginnen??
Ik heb een router gekocht en meerdere malen geprobeerd maar ik kon het niet installeren dus heb ik hem terug gebracht..:confused:
maar ik ga hem weer halen als ik goed weet hoe ik het moet installeren en configureren. mijn provider is ScarletOne

Ik heb 2 computers
2 netwerk kaart
2 kabels
en de router nog halen..
het enige wat ik kan doen is de kabels aansluiten..

ow ja, het cd-rom die ik met de router krijg waar moet ik die gaan installeren op de laptop of op de desktop?? Kan iemand mij vertellen wat ik stap voor stap moet doen vooral wat betreft het ip adres enzo want ik heb echt geen verstand van. :(

Alvast bedankt :) :)
 
Vertel nog even over welke router je het hebt. Dan kunnen mensen met die router reageren.

Cd moet op beide eenmalig geinstalleerd worden. Er zitten n.l. ook vaak tooltjes bij.
Als je ooit gaat formatteren vindt de router daarna je pc vanzelf weer.
Je hoeft het werk dus maar 1 keer te doen.
Stel je prijs op die tooltjes dan moet je wel opnieuw de cd installeren.

Ook is het belangrijk dat je firewall weet dat er nu een netwerk is. Sommige zien die vanzelf, andere moet je apart 'een range' opgeven. B.v. 192.168.1.00 - 192.168.90. Zoiets. Hang me niet op aan de juiste nummers.

Ook kan de Windows Firewall je nog dwars zitten.
Nou ja, vertel eerst maar welke router.
 
Mijn provider is Scarletone en router Sweex Broadband Router 4 Port Switch ..

kunt mij alstublieft uitleggen wat ik stap voor stap moet doen ik heb helemaal geen verstand van :(..

Alvast bedankt!
 
Vind je het goed dat ik eerst ga slapen :D
Ik wil je best helpen voor zover mogelijk maar het zal voor mij met een vreemde router evenmin meevallen.

Als je een pdf van de handleiding kunt opscharrelen op het net heb ik ook wat meer houvast

Kijk in de handleiding wat je moet doen.
Of de software (beide pc's) eerst of de router eerst aansluiten.
Kabels aansluiten kun je.

Ga via start naar netwerkverbindingen.
Klik op thuiswerk of bedrijfsnetwerk.
Klik op volgende
Computer maakt via gateway verbinding (is je router)
Beschrijving? Zeg zoiets als gamer/fietser weet ik veel.
Computernaam mag je ook iets moois invullen.
Op die andere pc behoor je hier bij beide iets anders in te vullen.
Volgende scherm bij werkgroepnaam MSHOME verander je op beide pc's in b.v. DUO. (wat je maar wilt)
Ik wil zelf niet verder gaan met de schermpjes hier op mijn pc. Mijn netwerk is al goed ;)
Volgens mij gaat Windows hierna aan de gang.

O ja, Windows biedt je aan om een diskette aan te maken. Dan kun je het zo inlezen op die andere pc.
Ook een mogelijkheid. Misschien nog beter als je het nog moet leren.
Let er wel goed op die werkgroepnaam (zelfde op 2 pc's)
Beschrijving van de pc en computernaam verschillend.

Als het goed is heb je nu, wat Windows betreft het netwerk klaar.

Zoek alvast je IP nummer op. (heb je van je provider gekregen)
Kijk in de omschrijving met welke interne nummers je gaat werken. Iets als 192.168.1.01 of 10.0.0.enz
En lees het eens. Al snap je er niets van. Kan toch handig zijn. Meestal kauwen ze het aardig voor.

Voordat ik het vergeet. Ik schrijf het maar voordat ik het vergeet. Als alles klaar is behoort het schermpje van verbinding (IE/extra/internetopties/verbinding) helemaal grijs te zijn. Je ziet dat er nooit verbinding kiezen is aangevinkt.

Morgen de rest.
groetjes;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan