helpen met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

beko10

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2005
Berichten
13
Hello allemaal,


Ik heb een desktop XP hom edition pc met ADSL verbinding die werkt gewoon goed. En ik heb een XP home edition laptop maar zonder internet..ik wil dat ze allebei intenet verbinding krijgen maar ik weet echt niet hoe ik zelfs moet beginnen??
Ik heb een router gekocht en meerdere malen geprobeerd maar ik kon het niet installeren dus heb ik hem terug gebracht..:confused:
maar ik ga hem weer halen als ik goed weet hoe ik het moet installeren en configureren. mijn provider is ScarletOne

Ik heb 2 computers
2 netwerk kaart
2 kabels
en de router nog halen..
het enige wat ik kan doen is de kabels aansluiten..

ow ja, het cd-rom die ik met de router krijg waar moet ik die gaan installeren op de laptop of op de desktop?? Kan iemand mij vertellen wat ik stap voor stap moet doen vooral wat betreft het ip adres enzo want ik heb echt geen verstand van. :(

Alvast bedankt :) :)
 
Vertel nog even over welke router je het hebt. Dan kunnen mensen met die router reageren.

Cd moet op beide eenmalig geinstalleerd worden. Er zitten n.l. ook vaak tooltjes bij.
Als je ooit gaat formatteren vindt de router daarna je pc vanzelf weer.
Je hoeft het werk dus maar 1 keer te doen.
Stel je prijs op die tooltjes dan moet je wel opnieuw de cd installeren.

Ook is het belangrijk dat je firewall weet dat er nu een netwerk is. Sommige zien die vanzelf, andere moet je apart 'een range' opgeven. B.v. 192.168.1.00 - 192.168.90. Zoiets. Hang me niet op aan de juiste nummers.

Ook kan de Windows Firewall je nog dwars zitten.
Nou ja, vertel eerst maar welke router.
 
Mijn provider is Scarletone en router Sweex Broadband Router 4 Port Switch ..

kunt mij alstublieft uitleggen wat ik stap voor stap moet doen ik heb helemaal geen verstand van :(..

Alvast bedankt!
 
Vind je het goed dat ik eerst ga slapen :D