helper.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

carl0956

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2011
Bijgaand een tweetal jpg's van genoemd bestandje dat de processor toeren laat maken

2016 2.jpg2016.jpg

Adwarecleaner pakt het bestand met map maar kan het niet deleten
Via taakbeheer zit het (dubbele bestand waarvan er één de veroorzaker is) in ProgramData/ mapje 201878
Uitzetten werkt wel en helpt ook, maar moet na iedere heropstart weer opnieuw afgezet worden

Is er een manier hiervan af te komen
Deze computer werkt nog steeds voortreffelijk

Graag replays

Hallo Carl. Ik denk dat je geinfecteerd bent geraakt. (bijna zeker) ik zie ook die alert helper.exe staan in je eerste sheet. Scan eens met MBAM pak alleen de free versie. Vink uit wat je niet nodig hebt. Het ziet er niet zo goed uit. .Exe bestanden zijn vaak gevaarlijk als je niet uitkijkt en maar lukraak iets doet. Ik geloof best dat je voorzichtig bent maar er sluipt snel iets binnen wat je niet wilt.

Ik hoop het beste.

Laatst bewerkt:
Alerthelper.exe kan een trojan zijn, maar doorgaans is het een hulpprogramma dat Asus meelevert:
C:\Program Files (x86)\ASUS\AI Suite II\Sensor\AlertHelper\AlertHelper.exe

Dus als je een Asus pc/laptop hebt, dan zou het gewoon legitieme software kunnen zijn.
Rechtsklik dus eens op alerthelper.exe in Taakbeheer en kies voor Bestandslocatie openen om te verifiëren waar het staat. Evt. rechtsklik je dan op alerthelper.exe, kies Eigenschappen en kijk in de diverse tabbladen of je daar helder kunt krijgen dat het inderdaad van Asus afkomstig is.

Tijs.

Plaats ff een autorun log, zodat we dit kunnen checken.

• Download Autoruns for Windows
  • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "Autoruns.zip" uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op autoruns.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren
  • Ga naar File>Save, sla het op als AutoRuns.txt op je bureaublad.
  • Selecteer tekst van het uitrolmenu als bestandstype:
  • p4436801.gif

• Upload het bestand hier: Daniel's Upload
  • Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
  • Klik op Toevoegen.
  • Post de link in je reactie.

Tijs er staat ook een helper.exe in. Dat was zijn vraag. Zie afbeelding. ;)

@manamana: Betrek dan alerthelper.exe er niet bij, want ik kreeg daardoor de indruk dat (vlgs. jouw posting) die de trojan zou zijn ipv. helper.exe... :rolleyes:
Vandaar mijn reactie.

Tijs.

Bedankt voor het meedenken, probleem is opgelost met de gratis versie van MalwareBytes

Waar AdwareCleaner faalt doet MalwareBytes in dit geval wel wat nodig is, weer wat geleerd
Overgens; ProgramData/ mapje 201878 heb ik handmatig niet kunnen vinden

ik draai altijd eerst adw en daarna mbam, en mbam zelfs 2 x, want na herstart vind ie vaak nog wat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan