Helpmij bij: Nieuwe laptops

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stoicka

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2008
Hallo,

nadat ik hier eerder goed ben geholpen, en nu weer iets nodig heb, dacht ik dat dit de beste plaats was voor hulp. Ik wil graag 3 laptops, nouja mijn ouders, voor mij en mijn 2 zusjes. Vanaf volgend jaar zit ook de jongste op het Middelbaar Onderwijs dus dan is een laptop voor elk van ons wel handig. De desktop wordt namelijk druk bevochten en school gaat ook steeds meer dingen op school doen.

Spellen hoeft niet, en grote opslag is ook niet nodig. Hier is de Wii/PS3/desktop voor.

Prijs: het liefst zo goedkoop mogelijk (300/400 euro). Hij hoeft ook alleen maar Office, MSN en Internet te kunnen.

Tot nu toe ben ik tot het volgende gekomen:

-4GB RAM, toch wel de standaard voor de toekomst of is dit teveel van het goede? Weet niet wat nodig is.
-Videokaart hoeft niet geweldig te zien, hoger dan spele.nl hoeft ie niet aan te kunnen ;) .
-Processor, Intel Duo lijkt mij het best? AMD weet ik niet, heb daar geen verstand van.

Veel plezier ermee.

Edit: budget iets aangepast. Ik krijg zelf 200/250 voor een laptop, en de rest komt uit eigen zak, dus een dik bakbeest zit er niet in. Prijs kan bij grote kwaliteitsverhoging veranderen.

Laatst bewerkt:
hoi,

4gb is een beetje te veel lijkt mij maar als je in de toekomst wil investeren
is dat wel oke:thumb:

hoi,

4gb is een beetje te veel lijkt mij maar als je in de toekomst wil investeren
is dat wel oke:thumb:
Oké. Heb de prijs iets aangepast naar beneden.

Ik weet niet wat voor die prijs mogelijk is. Zijn er systemen met Core Duo en 3/4 GB RAM voor mijn budget, of kan ik het wel vergeten?

ik denk maar dat weet ik niet zeker dat je een duo core voor die prijs met 3/4 gb kan vergeten:confused:

ik denk maar dat weet ik niet zeker dat je een duo core voor die prijs met 3/4 gb kan vergeten:confused:

Hmm.

Ik heb ook geen idee wat nodig is hoor. Eigenlijk kan ik beter stellen: Wat voor laptop kan voor de komende jaren MSN, Office en internet aan voor een zo'n goedkoop mogelijke prijs. Kan ik dan beter zo'n mini-laptop à 300 euro kopen me 1 GB RAM of beter 500 euro besteden in een laptop met 4GB RAM. Hoop dat iemand een goed idee heeft voor mij?

Hmm.

Ik heb ook geen idee wat nodig is hoor. Eigenlijk kan ik beter stellen: Wat voor laptop kan voor de komende jaren MSN, Office en internet aan voor een zo'n goedkoop mogelijke prijs. Kan ik dan beter zo'n mini-laptop à 300 euro kopen me 1 GB RAM of beter 500 euro besteden in een laptop met 4GB RAM. Hoop dat iemand een goed idee heeft voor mij?
Voor die eisen voldoet praktisch elke laptop die een beetje modern is. Zal even voor je kijken.

Ik zie dat ie Vista Home Basic heeft. Is dit veel slechter of maakt het niet uit?

En, krijg ik bij deze dan ook de coupon voor Windows 7?

Ik zie het nu ook pas. Nee, je krijgt bij Home Basic geen gratis upgrade naar Windows 7. Als je Vista Home Premium erbij wilt kopen, zie hier. Zo niet, kijk ik even voor je verder.

Ik heb even gekeken, maar bij praktisch elke laptop in die prijsklasse is Vista Home Basic voorgeïnstalleerd.

EDIT: Bij Dell heb is er misschien iets wat je bevalt. Mét Vista Home Premium. Goede laptop voor die prijs.

Laatst bewerkt:
Die had ik zelf ook gevonden via Tweakers zonet. Deze is verreweg de goedkoopste. Ik koop deze, maar wacht nog even, omdat de prijzen nog gaan dalen aan het eind van het kwartaal, dus als school begint. Komt precies uit.

Bedankt voor alles!

Hele goede keuze. Goed processor en liefst 3GB geheugen voor een ongelofelijk prijs! Desgewenst kun je nog wat veranderen an de configuratie. Het is helemaal jou beslissing! :thumb:

Jep, ik heb ook even snel gekeken op de Tweakers pricewatch, maar tot de 400 euro barst het van de Celeron en Sempron processortjes, en in combinatie met Vista staat dat garant voor frustratie.

De Dell die hierboven besproken wordt is mijns inziens ook de beste optie. Processor is niet super sterk maar sowieso wel een betere serie dan Celeron en AMD Sempron. Geheugen 2 GB, goed genoeg voor office- achtig werk op Vista. Harde schijf ook groot genoeg, mocht het te klein worden is een externe harde schijf zo gekocht tegen een acceptabele prijs.

Ik zou dus lekker voor de Dell gaan.

Jep, ik heb ook even snel gekeken op de Tweakers pricewatch, maar tot de 400 euro barst het van de Celeron en Sempron processortjes, en in combinatie met Vista staat dat garant voor frustratie.

De Dell die hierboven besproken wordt is mijns inziens ook de beste optie. Processor is niet super sterk maar sowieso wel een betere serie dan Celeron en AMD Sempron. Geheugen 2 GB, goed genoeg voor office- achtig werk op Vista. Harde schijf ook groot genoeg, mocht het te klein worden is een externe harde schijf zo gekocht tegen een acceptabele prijs.

Ik zou dus lekker voor de Dell gaan.
De Dell bevat hier toch echt 3GB?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan