helpmij welke processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolman112

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2010
hallo, mijn vraag is welke intel processor ik het best kan kopen. Ik was eerst geïnteresseerd in de e6600 maar na wat reviews ging ik twijfelen.
Ik wil de processor vooral voor games gaan gebruiken.
huidige specs:
hp compaq dc7600 minitower.
pentium 4 2.89Ghz
1 mb ddr2
nvidia 8600gt 512mb

kan eventueel dat moederbord ook in mijn huidige behuizing?
ik ben van plan om spellen in de toekomst en verleden te spelen.
mijn budget voor de processor ligt rond de 100. niet veel dus.

alvast bedankt voor jullie medewerking,
met vriendelijke groet tim

wat is de socket van je moederbord?

Laatst bewerkt:
Er stond pentium 4 640 (nogwat)
dus ik denk een 640 :p
maar die ga ik niet gebruiken..
aan de hand van jullie advies zou ik het moederbord willen gaan kopen.

Hier is wat leuks: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[80156]=1&product[226356]=1&product[232942]=1

Je moet er wel weer wat nieuwe memory bij hebben, want die moederbord heeft geen DDR2 support. 1mb staat er in je post, mag hopen dat dat 1gb moet zijn ;)
met 4gb ram en een i5-750 ga je het wel redden... wil je echt de nieuwere games willen spelen zal je toch echt ook een nieuwe videokaart nodig hebben, bijv de GTX 460. Je krijgt dan zo'n winkelmandje: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[80156]=1&product[226356]=1&product[232942]=1 Je kan ook nog 30 euro besparen erop als je toch liever voor een 768MB versie gaat (eigenlijk ook ruim voldoende): http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[80156]=1&product[226356]=1&product[232942]=1

bedankt voor de tip! maar het is een beetje (heel erg :rolleyes: ) boven mijn budget. Maar toch bedankt.
Mijn butget is rond de 100 euro voor een processor
ik zat te denken aan de intel dual core E6700
snel vanwege zijn 3,2 Ghz en toch goedkoper dan 100 euro.
De i3 heeft een kleinere kloksnelheid 2,9 volgens mij.
Mijn totale Budget voor moederbord en processor is 170 euro
wie weet wat het beste is?

Laatst bewerkt:
las verkkeerd sorry maar, dan zou ik voor amd gaan (goedkoop)

Welk geheugen heb je dat moet ook op dat moederbord passen?

Laatst bewerkt:
rond de 100 euro ja.. beetje krapjes. Mijn huidige (zeer slechte) specs zijn:
Pentium 4 640 2,89Ghz
1Gb ddr2
Nvidia 8600GT 512MB

als je eventueel een goedkoop moederbord weet dan kan er juist weer een duurdere processor (m'n budget omhoog :P) want voor dat samen is het 170 euro (ook niet echt veel)

rond de 100 euro ja.. beetje krapjes. Mijn huidige (zeer slechte) specs zijn:
Pentium 4 640 2,89Ghz
1Gb ddr2
Nvidia 8600GT 512MB

als je eventueel een goedkoop moederbord weet dan kan er juist weer een duurdere processor (m'n budget omhoog :P) want voor dat samen is het 170 euro (ook niet echt veel)

Gewooon doorsparen ,hoelanger je wacht hoe meer geld je heb dan kan je in die tijd voor i9 gaan:cool: (doe ik ook:P)

Wordt een beetje lastig op een moederbord met Intel socket. De ts geeft aan maar 100 euro te willen besteden.

Ik denk niet dat de TS weer een socket 755 processor neemt.... :rolleyes: dus dat moederbord moet er zo ie zo uit;)

doorsparen is misschien slim, maar ik heb nu best een bakkende pc maar ik wil wel nog wat spellen kunnen spelen haha
Ik zat eerst wel te kijken naar een 775 socket, maar die is misschien te snel verouderd.
ik vind het nogsteeds een lastige keus

Jullie hebben me vast niet begrepen JA, hij heeft een pentium processor socket 755! daarom lijkt het me onwaarschijnlijk dat hij weer een socket 755 processor neemt wat dus bijna geen verschil geeft..... dus hij zal vast gaan voor 1156/1366,dat betekend dat hij een nieuw moederbord nodig heeft...

doorsparen is misschien slim, maar ik heb nu best een bakkende pc maar ik wil wel nog wat spellen kunnen spelen haha
Ik zat eerst wel te kijken naar een 775 socket, maar die is misschien te snel verouderd.
ik vind het nogsteeds een lastige keus

Overklokken misschien ? :P ik heb ook een pentium 4 maar die staat al op 3ghz standaard

Laatst bewerkt:
ik heb toch geen socket 775? Er stond: pentium 4 640
en bij mij staat er dat het 2,89 Ghz is... hoe kan ik hem dan overklokken?

ok bedankt!
en ok, dan zal ik wel een 775 hebben xD
moet ik nu echt gaan sparen :(
welke zal ik er dan van kopen? is een i5 Goed?

nee je moet nu sparen voor moederbord socket 1366 en processor core i7

dat moederbord die je nu heb is 755 +processor (je oude processor past niet in je nieuwe moederbord dus je moet gelijktijdig kopen en ) en nog 1 belangrijk ding is je geheugen moet je ook waarschijnlijk nieuw hebben en moet op je moederbord passen let daar wel op!:thumb:

Als je dan wat geld heb zou ik voor zoiets gaan: http://azerty.nl/8-912-258742/proce...tm_medium=website&utm_campaign=bestbeoordeeld

ok :D dan ga ik dus sparen
bedankt voor al jullie hulp
topic closed?

Is het nog gelukt met overklokken ? bios>advanced>chipset>frequantie(idk hoe je spelt:o)>dan ietsje hoger zetten daarna met speedfan kijken of de temps nog redelijk zijn en prime95 draaien elke keer gewoon stukje hoger doen ;) dus niet max zetten kan zijn dat ie dan helemaal verbrand:D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan