Helpt bios update mij van mijn probleem af??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zpidey

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Hallo,

Ik heb een 120gb schijf, maar die word door de pc maar gezien als een 52gb schijf. Mijn moederbord is een Asus P4T.
Ik weet dat er bios updates voor dit moederbord beschikbaar zijn, maar ik kan er niet achter komen of mijn probleem na een bios update is opgelost.
Weet misschien iemand of een biosupdate dit probleem oplost?!

Alvast bedankt :thumb:

Zpidey

Grote kans dat een BIOS inderdaad helpt, om het zeker te weten zou je de fabrikant even een email kunnen sturen natuurlijk.

Geplaatst door crash
Heb je toevallig het capaciteits jumpertje achter op de schijf zitten?
Het lijkt me dat je moederbord het aan moet kunnen.
Goed gepartitioneerd en geformateerd?

Het lijkt me beter dat je in deze topic verder gaat;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=128391
Het gaat volgens mij nog steeds over hetzelfde probleem.

nee, dit is een ander probleem. er zit om m'n hd alleen jumpertjes voor master/slave instellingen.. geen cappaciteits jumpertjes dus.. :(

Zpidey

Ik heb een 120gb schijf, maar die word door de pc maar gezien als een 52gb schijf. Mijn moederbord is een Asus P4T.

Bedoel je dat je moederbord cq. bios de schijf als een 52 Mb schijf ziet? of bedoel je dat Windows hem als 52 GB schijf herkent? (daar ben je niet duidelijk over)

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je moederbord of bios de schijf niet herkent. (Het kan nooit kwaad om op de site van je mobo bakker te checken of er een probleem wordt beschreven mbt. de grootte van een schijf)

Volgens mij heb je bij de installatie van Windows (XP?) bij het partioneren niet alle schijfruimte aan partities toegewezen.

Als dit het geval is start dan opnieuw van de cd rom op en geef nieuwe parties op.

Wees voorzichtig en kijk goed uit dat je niet gaat sleutelen aan de C partitie.

Daarna kun je de partities gewoon onder windows formatteren.

Suc6

Ik denk inderdaad dat het is wat Tron zegt. Maar als dat het niet is, is het tegenwoordig heel erg makkelijk met Asus om je bios up te daten met asus update. Dan hoef je niet meer zelf te flashen, maar dat gaat gewoon in windows, je merkt er weinig van. Kind kan de was doen. Dat programma Asusupdate zit als het goed is gewoon bij de software van je moederbord, en waarschijnlijk zal het eerst zichzelf updaten alvorens je bios up te kunnen daten.

Bios flashen

je kunt idd. je bios flashen met de tool die Asus op je mobo cd rom heeft gezet.

Meestal werkt het goed (vrijwel altijd) maar er is een kleine kans dat Windows vast loopt bij het flashen.

Als dat gebeurd zit je met een onbruikbaar moederbord.

Daarbij is er (met reden) een spreuk in het leven geroepen.

If it's not broken don't try to fix it.

probeer eerst de veiligste opties uit voordat je aan een avontuur (want dat is het flashen van het bios onder Windows) begint.

Mocht het opnieuw partioneren van de schijf onder Windows geen verbetering opleveren dan kun je nog altijd een bios flash overwegen.

Suc6

het ligt niet aan dat ik niet alle ruimte in partities heb opgedeelt, want hij geeft aan dat de max ruimte in totaal 52gb is. dus ik ga denkik vanavond dat flashen toch maar even proberen.

bedankt iedereen! :thumb:

Zpidey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan