Helptekst bij eigen gedefinieerde functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jofred

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Ik weet dat het mogelijk is om een helptekst op te nemen in Excel, waarbij je uitleg geeft over de werking van de functie. En dan bedoel ik niet de documentatie in de VBA-code, maar de helptekst die je te zien krijgt bij Invoegen> Functie>Door gebruiker gedefinieerde functie.
Kan iemand mij verder helpen, want ik weet niet meer waar ik het heb gezien.:rolleyes:

Wigi,

Er staat zeker interessante informatie op die site, maar niet wat ik zoek. Ik weet wel hoe ik eigen functies kan definiëren, maar ik ben alleen nog op zoek naar een manier om ook nog een stukje helptekst/toelichting te laten zien aan de gebruiker.

Uit die pagina:

It is not possible, without using XLLs and C++ code currently to add 'descriptions' to UDFs or have parameters appear in Excel's function wizard or tooltips. (See below).

Of wat bedoel je dan anders?

Wigi

Wigi,

Ik bedoel dat je een toelichting kunt laten zien. Ik ben inmiddels gestuit op een oplossing op de site Ozgrid.com. http://www.ozgrid.com/VBA/udf-cat-description.htm

Code:
    Application.MacroOptions Macro:="eigenfunctie", _
       Description:= "dit is de omschrijving", ShortcutKey:="", Category:=7

De functie waarop je de toelichting wilt vastleggen, benoem je bij "eigenfunctie" en de toelichting staat bij de Description en bij de Category kun je zelfs nog aansturen in welke categorie de functie via de Wizard wordt getoond.
Het enige waar ik nog niet achter ben, of je nog toelichting kunt opnemen voor de onderscheiden inputparameters. Wellicht dat dit valt onder de categorie: onmogelijk

Wigi,

Het ziet er indrukwekkend uit. Ik zal dit nog even verder gaan bestuderen en bekijken of het eenvoudig in mijn geval toepasbaar is.
Bedankt voor de tip.

De vraag is voor mij in ieder geval opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan