Hema USB stick 128mB niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Hallo,

USB stick werkt niet meer op mijn laptop.
Deze stick werkt nog wel op mijn vaste PC en op welke andere PC of laptop dan ook, helemaal zonder problemen.

Op mijn laptop werken wel andere USB sticks en cardreaders, ook mijn externe hd zonder problemen. Deze allen op welk ook van mijn 4 USB aansluitingen.
De Hemastick op geen van deze.

Ik twijfel er aan of dit te maken heeft met het gebruik van het programma 'Battery doubler'.
Dit programma zorgt er voor dat de accu langer meegaat. De truck is dat de USB 2.0 teruggezet wordt naar USB 1.0.
USB poorten die niet worden gebruikt worden (tijdelijk) gestopt. Harde schijf gaat op een versnelling lager enz.

Dit programma dus met de meeste spoed verwijderd en register teruggezet naar de vorige (nog prima werkende) instelling.
Helaas heb ik nu nog steeds een niet werkende USB stick.
Misschien moet hier een driver voor worden geïnstalleerd die door deze actie is verdwenen?

Wie weet raad?

Groet,
deSmid.

Je geeft niet precies aan wat er gebeurt, en wat voor besturingsysteem je hebt, maar misschien heb je hier iets aan.

Dank voor de verwijzing.
Ik heb het bestand gevonden maar ik twijfel er aan of dit wel echt het probleem is.
Ook ben ik nu niet overtuigd of het probleem ook softwarematig is.

Vandaag voor een paar euro een andere stick gekocht 256mB, juist groot genoeg voor het geen ik deze gebruik. Het werkt perfect, wordt herkend dus waarom hier wakker van liggen.

Ik heb WinXP-home en de stick doet niets, de laptop geeft wel aan dat er wat in de USB-poort zit maar dat dit verder niet werkt.

Nu nog eens wat zitten rommelen door de stick iets naar beneden (of naar boven) wat druk te geven en wat gebeurt is dat hij wordt herkend. :)
Mogelijk dat de poorten van mijn vaste PC wat beter zijn dan van mijn laptop en de contacten van de USB misschien wat aan slijtage onderhevig zijn en daar mijn laptop wat problemen mee heeft.

Ik zoek dus niet langer naar een oplossing en bedank nogmaals voor de reactie.

Groet,
deSmid. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan