Her-instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Mijn neef heeft voor paar maanden terug een pc aangeschaft.

Met XP er op, en een Norton er op.
De rest moest ie er zelf op zetten.
Zone alarm was er niet op gezet omdat die vent zei dat ZA en Norton niet op 1 pc kunnen draaien.
Hij heeft alleen de firewall van XP aan gezet.

Hij heeft er zelf nog een paar spellen op gezet. Waar onder NFSU 2.
En speelt wel eens online games.
Hij heeft 512 mb geheugen en 80Gb harde schijf
Verder doet ie er eigenlijk niks interessants mee...mailtjes ontvangen en versturen.

Probleem is dat hij zegt dat zijn pc vol met virussen en aldoor uit valt.
Ik heb er zelf nog niet na gekeken, hij brengt hem woensdag hier.

Toen ie er weer mee heen ging zei die vent dat het de schuld van mijn neef was, dat ie vol virussen zit.
Door de mailtjes en online games.

Ik ben zelf heel benieuwd hoe die er nou opgekomen zijn :S
Want als ik hem weer helemaal gefixed heb wil ik niet dat dat ding straks weer vol rotzooi staat.

Ik wil dus gaan formateren...maar hij heeft geen diskette station!
En nu hoor ik altijd wel dat je gewoon XP cd er in kan drukken en en dat je dan kan kiezen voor formateren.
Maar op mijn eigen pc werkt dat dus nooit :S
En aangezien hij geen diskette station heeft, hoe kan ik het dan doen?

Ik heb wel 6 XP diskettes, maar kan ik dat ook op een cd`tje krijgen?
Ben wel eens weer op die site geweest waar ik de diskettes vandana heb, maar daarvoor moet je betalen ofzo? kan niks meer downen daar.

Maar ik wil dus formateren, maar zonder diskettes, iemand ideeën???

Voor de goede orde...ik heb XP pro, norton 2003 up to date, ad-aware, spybot, zone alarm (free) spyware blaster en spamjiliator.
Allemaal up to date!

En mijn systeem is schoon van rommel, en draait betrouwbaar!

Ga naar je bios en zorg dat daar de cdromals eerste opstart device staat.
stop cd cd van xp er in en zet de computer opnieuw aan.
dan krijg je een zwart scherm met witte letters en daar stat dan druk op een toets voor starten vanaf cd dit doe je.
en dan is het gewoon lezen.

Maar als ik jou verhaal zo lees dan staat er geen virusscanner op die computer.

Heb dat met die van mij ook wel es gedaan, bios instellingen veranderen...maar wou dan ook niet :S
Kreeg niet zo`n zwart scherm

of die virus scanner staat uit :S

dat zwarte scherm kan maar eventjes in beeld zijn hoor ligt aan de computer.
maar gewoon tijdens opstarten even een paar keer een toets indrukken.
Als het de orginele cd is dan werkt dat gewoon.
Dan staat sp2 er ook al bij en dan werkt het helemaal.

Jah als het een illegale windows is(zoals bij 1 van mij pc's) dan zal het idd niet gaan zonder bootdiskettes www.bootdisk.com

En als je die pc installeert: zorg tijdens het installeren dat er geen internetverbinding is. Zet er meteen avg, zonealarm, spywareguard en spywareblaster op. Dan zit je toch al behoorlijk safe(mits updaten meteen na het maken van een internetconnectie uiteraard.) Ikzelf heb er ook nog spysweeper bij en mozilla firefox. Ik surf, download en game veel. Volgens www.antispywareoffensief.nl is mijn logje helemaal schoon en vind ik met ad-aware bijna nooit spyware(spybot zelfs nooit) dankzij mijn goeie beveiliging.

nogmaals: vergeet nooit om wekelijks te updaten!!

Bedankt voor die bootdisk site...maar zoals ik dus al aangegeven heb hebben zij geen diskette station.

En als je daar de boot cd wilt hebben, moet je betalen :(

Ik heb die kast nu hier staan, druk cd er in originele XP home en hij start automatisch van cd op.
Installeert...Partitie waar windows op stond verwijdert, en vervolgens opnieuw aangemaakt en geformateerd en vervolgens instaleren...maar dan geeft ie aan tijdens voorbereiden van instalatie dat ie bepaalde bestanden niet kan vinden...3x achter elkaar en dan 3 verschillende bestanden en dan stopt ie er mee :(

Als ik nu pc aan druk, start ie op, windows schermpje, met dat balkje er onder....groen scherm...en dan een fout melding: er is te weinig virtueel geheugen.........(verder kan ik niet lezen, dan start ie weer opnieuw op :()

Wie kan mij helpen!?

ps. Feit dat ie niet rechtreeks vanaf mijn cd opstarte komt omdat ik mijn kopie van mijn XP gebruikte.
Die ik gebruik omdat ik erg zuinig ben op`t origineel.
Maar dat probleem is dus opgelost, waarom ie niet opstart.

tevens een vraagje...waarom start ie niet op vanaf kopie dan???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan