her-installatieprobleem met microsoft office 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Beste lezer en hopelijk helper,
Na problemen met mijn computer is de harde schijf geformatteerd. Windows 8 is weer opnieuw geinstalleerd en ook andere programma''s. Echter mijn microsoft office 2013 met licentie laat zich niet opnieuw installeren. De voorbereiding blijft bij 71% steken en dan komt een scherm met de tekst "er is een fout opgetreden. Probeer het opnieuw...'' Dat heb ik gedaan, maar dat werkt ook niet. Ik heb door de helpadviezen van Microsoft heengebladerd en heb tenslotte een hulpvraag naar Microsoft gestuurd, waarop ik tot nu toe nog geen antwoord heb gekregen.
Daarom.....deze vraag om hulp: kan iemand mij verder helpen?
Bij voorbaat dank voor de hulp/adviezen

Hallo sjcmmol. Dat is dus mooi balen. Zo een twee drie een panklare oplossing heb ik ook niet. Heb je soms een oudere office er op staan dan deze verwijderen. Dan als dat niet zo is proberen met de rechtermuisknop als administrator uit te voeren. Ik neem toch wel aan dat je voldoende rechten hebt. Heb je Norton even uitschakelen wellicht. Heb je c cleaner erop zitten eraf gooien.

Laatst bewerkt:
Is die error iets van: "Verify that you have access to the specified directory" of iets dergelijks? Dit probleem heb ik dus ook.

Met dank aan de goede popup info van de microsoft programmeurs :mad:
Je kunt eventueel nadat alle Office software is verwijderd, mogelijke restmappen verwijderen uit:
C:\Program Files
C:\Program Files (x86)
C:\Users\-je-naam-\AppData\Local\Microsoft
C:\Users\-je-naam-\AppData\Roaming\Microsoft
En dan Office opnieuw installeren.
Ik hoop dat het gaat lukken. Suc6. Roon

Beste Bron, om datgene uit te voeren wat je oppert, heb ik de office 2007, die ik ter vervanging van 2013 had geinstalleerd met revo uninstaller verwijderd. Dit programma spoort dan ook resten op (in dit geval dus in het office-gebied). Dat is grondig gebeurd en ik vond daarna ook geen restmappen meer in de gebieden die jij aangeeft.
Ik heb daarna weer opnieuw geprobeerd om office 2013 te installeren. Dit ging weer niet.
Beste Edmoor, het gereedschap dat je hebt aangereikt, is als ik het goed gezien heb van toepassing op office 2010 en niet geschikt in windows 8.
Beste Manamana, ik heb geen Norton en cc cleaner.
Tot zover, en misschien weer verder.
Overigens, ik kan best vooruit met de nu weer geinstalleerde office 2007, maar het is toch leuker om iets dat je nieuw heb aangeschaft te kunnen gebruiken

Wat mijn optie betreft, je hebt gelijk, ik had daar even niet op gelet.
Blijkt weer dat ik gelukkig ook maar een mens ben :P

Nog even dit. Na een deinstallatie van Office doe ik altijd "opniew opstarten" voordat ik een nieuwe office installeer.
Dit is een ervaring van vroeger. Toen kon een Office Service Pack pas na een reboot worden geinstalleerd.
Verder weet ik het 123 ook niet.

Ben ik blij dat edmoor ook een mens is. :D Maar we geven niet zo snel op mannen. :P Probeer deze eens. Ik weet het ook zo 123 niet. Maar proberen kun je het altijd. Schoon opstarten. Klikje

Manamana,
ik heb een schone opstart gemaakt, en helaas ook dit helpt niet

Met Fix It restanten weghalen (als Langepier aangaf). Daarna reboot.
Dan alles van dvd naar harddisk kopieren en installeren vanaf harddisk.
Het proberen waard.

Ik heb een en ander rond heet tooltje Fix It niet goed begrepen. Ik dacht dat je het tooltje kon gebruiken wanneer office 2013 was geinstalleerd, hetgeen nieet het geval was. Ik heb nu het tooltje wel zijn werk laten doen, en het heeft gewerkt. Ik kon daarna office 2013 weer installeren. Jammer is nu dat ik documenten (word en excel) waarvan een backup was bewaard op een externe harde schijf, en die ik nu heb teruggeplaatst in C niet zijn te openen. Ik krijg het bericht dat de gebruiker geen toegangsbevoegdheid heeft. Het helpvenster dat bij dit bericht hoort, moet ik maar eens gaan bestuderen, want na snelle lezing weet ik (nog) wat ik moet doen om deze bevoegdheid om mijn eigen documenten weer te kunnen openen, weer terug te krijgen. Misschien is er iemand die dat wel weet. Daarom laat ik ondanks het feit dat het oorspronkelijke probleem is opgelost, dit onderwerp nog even openstaan. Maar misschien is het beter om er een nieuw onderwerp van de maken.
Tot zover hartelijk dank voor de geboden hulp.

Klik eens met je rechter muisknop op een bestand wat je niet kan openen
Kies Eigenschappen
Ga naar tabblad Beveiling
Staan hier in ieder geval: System, Administrators, Gebruikers
Laat maar even weten dan kan ik je daarna meer info geven.

Bron, dank je voor je snelle reactie.
Gedaan wat je me voorstelde. Ik zie dan geen System, Administrators, Gebruikers staan. Wel "!U moet over leesmachtigingen beschikken om de eigenschappen van dit object te kunnen weergeven" En dan wordt er verwezen naar de knop geavanceerd.

OK. Probeer het volgende eerst met 1 bestand
Ga naar Geavanceerd, dan naar tabblad Eigenaar.
- Huidige eigenaar : .....
- Eigenaar wijzigen in : .....
Als het wijzigen niet lukt dan via knop Bewerken
Klik 2x OK
Kun je het bestand nu openen? Ik hoor het wel.

Pas als je eigenaar bent kun je tabblad beveiliging instellen

Laatst bewerkt:
Ik proberen wat je voorstelt en vermeld hieronder tot hoever ik kom vanaf de knop 'geavanceerd':
scherm met naam Geavanceerde beveiligingsinstellingen voor.... wordt geopend.
Daarin staat. Naam C:\Users\\...\Documents\...\...
Eigenaar: Kan huidige eigenaar niet weergeven, een blauw geel schildje en Wijzigen.
Op wijzigen geklikt
Nieuw scherm met de naam: Gebruiker of Groep selecteren, met daaronder: Dit objecttype selecteren: Gebruiker, Groep of ingebouwde beveiligings-principal met daarachter de knop Object typen. Deze heb ik aangeklikt: nieuw scherm genaamd Objecttypen, met daarin selecteer de objecttypen die u wilt zoejen: Andere objecten, Ingebouwde beveiligingsprincipals, Groepen en Gebruikers, allen met een vinkje ervoor.
Tot zover, want ik durf geen volgende stap te zetten

Uh, welke windows gebruik je?
Win2000 xp vista win7 win8 (home, pro, business, ultimatie, ....)

Alvast dit:
Het gaat om "Groep selecteren".
En wel om de groep "Administrators" (let op de 's' aan het eind). Dit kun je intypen in een iets groter invulveld of kiezen in een uitklapvenster. Op deze manier wordt ieder administrator account de eigenaar.

maak voor de zekerheid eerst een kopie van het bestand waarmee je dit gaat proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan