(Her)montage Pentium4 op ASUS-P4T-E

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cicinero

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Hallo,

Nu dacht ik de PC even goed schoon te maken en wilde voorzichtig ventilator demonteren. Sterk vervuild en rumoerig. Echter voor ik het wist lag de processor los. Balen!

Heb al even wat geprobeerd maar krijg hem met geen mogelijkheid terug.Om processor te monteren moet eigenlijk hefboom omhoog maar door aluminium koelribben kan je hier allen niet meer bij. Mij montage is vermoedelijk eerst processor gemonteerd en toen de koelribbe verlijmd en ventilator geklemd..

Induwen van processor met gesloten hefboom lijkt niet te willen (of er is heel veel kracht voor nodig.

Iemand van julli een tip wat ik nog kan doen.

Gtz

Welkom op Helpmij.:)

Doordat de koelpasta verouderd, gaat deze kleven.(uitdroging) Waarschijnlijk kun je deze los krijgen, door voorzichtig de processor te draaien, ten opzichte van het koelblok. Denk erom, dat je geen pinnetjes verbuigd!!!! Dan kun je de hefboom wel gebruiken en de processor eerst terug zetten. Als deze weer los is, schoonmaken en van nieuwe pasta voorzien. Drupje ter grote van een rijskorrel is voldoende.

Welkom op Helpmij.:)

Doordat de koelpasta verouderd, gaat deze kleven.(uitdroging) Waarschijnlijk kun je deze los krijgen, door voorzichtig de processor te draaien, ten opzichte van het koelblok. Denk erom, dat je geen pinnetjes verbuigd!!!! Dan kun je de hefboom wel gebruiken en de processor eerst terug zetten. Als deze weer los is, schoonmaken en van nieuwe pasta voorzien. Drupje ter grote van een rijskorrel is voldoende.

Met het moment dat ik het zelf succesvol had uitgevoerd ontving ik ook de mail. Desalniettemin dank voor de snelle reactie.

Waar maak ik mij schuldig aan indien ik geen kleefpasta aan breng? Ik heb het namelijk niet!

gtz

Hoi !

Dan start of je PC niet op of je verkl...je processor binnen enkele seconden !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Dan start of je PC niet op of je verkl...je processor binnen enkele seconden !

Greetz,

Harry.

Dat klinkt heel ernsig, maar ik monteer het enorme alluminiumblok met ventilator wel weer er op. Is die warmteoverdracht zo essentieel? Processor en koelribbe zijn beide goed vlak namelijk.

Gtz

Die koelpasta is echt wel nodig. De oppervlaktes lijken vlak, maar dat zijn ze niet. De pasta zorgt voor goede warmte geleiding.

Hoi !

Tja, ik zou het niet zonder koelpasta proberen !

De kosten zijn het niet. Neem niet de goedkoopste: Artic Silver Cooling of Antec Formula 1 Silver kan ik je aanbevelen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja, ik zou het niet zonder koelpasta proberen !

De kosten zijn het niet. Neem niet de goedkoopste: Artic Silver Cooling of Antec Formula 1 Silver kan ik je aanbevelen.

Greetz,

Harry.

Heren,

Beide bijzonder dank voor jullie dringende advies. Had vandaag gepland een extra Linux-back-up server op te bouwen maar dat liep even anders. Beschikbaarheid en niet kosten waren mijn motief om zonder pasta te assembleren. Ergo ik heb me er maar bij neergelegd dat ik pas in de loop van de week verder kan.

Gtz en weellicht tot een volgende keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan