Sinds een aantal dagen krijg ik zeer regelmatig (ca 1x per dag) plotseling een waas over mijn scherm (iMac 21") en dan in 5 talen het "verzoek" mijn computer opnieuw op te starten. Zie onderstaande foto die ik van mijn scherm heb genomen. Iets anders dan uitzetten en opnieuw opstarten lukt niet.

Wie weet wat dit is en wat ik er aan kan doen?
Moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik deze melding eerder al eens af en toe op mijn MacBook pro heb gekregen.
Heeft dit wellicht ook te maken met een ander probleem die ik wel eens heb: mijn iMac staat eigenlijk altijd aan, scherm gaat vanzelf op zwart (slaapstand). Tikje op de spatiebalk en voilà daar is hij weer……maar niet altijd dus. Ik zie aan mijn usb hub dat mijn iMac nog aan staat maar ik krijg het scherm dan met geen mogelijkheid aan.
Dan rest ook alleen een harde reset?
Groet,
Willy

Wie weet wat dit is en wat ik er aan kan doen?
Moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik deze melding eerder al eens af en toe op mijn MacBook pro heb gekregen.
Heeft dit wellicht ook te maken met een ander probleem die ik wel eens heb: mijn iMac staat eigenlijk altijd aan, scherm gaat vanzelf op zwart (slaapstand). Tikje op de spatiebalk en voilà daar is hij weer……maar niet altijd dus. Ik zie aan mijn usb hub dat mijn iMac nog aan staat maar ik krijg het scherm dan met geen mogelijkheid aan.
Dan rest ook alleen een harde reset?
Groet,
Willy