• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Herberekenen als bepaalde cel gekleurd wordt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
In bijgaand bestand heb ik 3 tabbladen. Op elk tabblad houden we bij welke opdrachten afgehandeld zijn. Wederom dankzij dit fantastische forum is dat op een enkel klein 'probleempje' gelukt.
Als je op één van de tabbladen dubbelklikt in een cel in kolom H t/m S dan wordt de desbetreffende cel groen gekleurd. Dit deel van de opdracht is dan afgehandeld.
Als je op een cel in kolom G dubbelklikt wordt een vraag gesteld, bij antwoord Ja worden vervolgens de cellen in kolommen H t/m S ook groen gekleurd. Dan is de hele opdracht afgehandeld.
Als de gehele opdracht is afgehandeld (groen is) kleurt ook de cel in kolom U groen.
In cel S1 wordt met de functie sumcolor() (ook weer via deze site gevonden) de aantallen in de kolom U opgeteld als de cel groen is.

Nu zou ik graag nog vier dingen willen:
1. Zodra alle cellen (met een tekst) in kolommen H t/m S gekleurd zijn, zou de cel in kolom G ook groen moeten worden en de cel in kolom U.
2. Zodra een cel in kolom U groen wordt (dmv VBA) zou de formule in cel S1 herberekend moeten worden.
3. Als ik nu in een cel in kolom G dubbelklik en "ja" aanklik, moet ik daarna nog een <enter> geven om naar de volgende cel te gaan, kan dit automatisch?
4. De cel in kolomG ook groen kleuren als deze dubbel aangeklikt wordt, nu worden alleen de cellen met de afdelingen groen gekleurd.

Alvast weer mijn grote dank!!!

GeraldBekijk bijlage helpmij 3001.xlsm

In principe doet je macro al heel veel.

Cell "U" wordt groen gekleurd als tenminste 1 cel in I-R gevult is. Dus punt 1 is deels al afgedekt?
Om ook Cel "G" groen te laten worden kun je deze regel zo aanpassen (in blad2!worksheet_beforedoubleclick):

Code:
If VRG = vbYes Then Range("[B][U]G[/U][/B]" & .Row & ":" & Cells(.Row, lEnd).Address).Interior.ColorIndex = 4

Voor 2 + 3 voeg dit toe op het eind van je huidige macro:

Code:
    ActiveSheet.Calculate
    If Target.Column = 7 And Target.Value <> "" Then
        Target.Offset(1).Select
    Cancel = True
    End If

Hoi Wampier,

Het werkt! Op één klein dingetje na: als de apotheek slechts één afdeling heeft (dus alleen kolom H is ingevuld), dan kleuren bij het dubbel aanklikken van de cel in kolom G (de Apotheek) zowel kolom G als U niet groen, kolom H wordt wel groen.

De herberekening gaat volgens mij ook niet goed, of ik moet het stukje code op de verkeerde plek hebben gezet?

De berekening doet het wel als ik in cel S2 ga staan F2 indruk en een enter geef...

Gerald

Laatst bewerkt:
Dat klopt dat had ik ook al aangegeven (alleen als I-R gevult is). Even deze regel aanpassen:

For Each rBrk In Range("h" & .Row & ":" & Cells(.Row, lEnd).Address)

dan werkt het vanaf kolom H.

De hercalculatie code moet onderin je worksheet_beforedclick. plakken net boven "end sub". Ik heb het getest en bij mij werkt het

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan