• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Herberekenen som van textboxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

apikills

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2005
Hallo Allemaal,

ik heb in Excel een userform gemaakt dat verschillende textbox-besturingselementen bevat (12 stuks, gelijk de maanden van het jaar). In deze texboxen moeten valuta-waarden worden ingetyped. Nu wil ik graag dat zodra er iets in een textbox wordt getypt de som van die 12 texboxen wordt opgeteld tot een totaal en dit moet dan in de 13e textbox in het betreffende userform worden weergegeven. Iedere aanpassing in de eerste 12 textboxen verandert de som en dus moet het steeds herberekend worden. Hoe doe ik dit?

Verder wil ik graag alle waarden in de textboxen altijd op 2 cijfers achter de komma laten weergeven, het liefst zelfs met een punt voor de 1000-tallen.

Wie kan mij hier mee helpen ?:confused:

Alvast bedankt voor het meedenken!:)

Misschien kan je dit voorbeeldje herwerken:

http://oplossing.be/index.php?board=79;action=display;threadid=22975

Kijk daar naar de post waar ik schreef:

Gefixt. Zie bijlage.

Open bestand, laat formulier zien, en hetgeen jij nodig hebt is onderaan.

Vul eens bij "Gehuurde" een rij in met getallen. Zie wat er gebeurt.

Ga dan naar de code van:

Code:
Private Sub m2contr1_Change()
Call vermenigvuldiging(m2contr1.Value, contrhuurpr1.Value, 1)
End Sub

en

Code:
Private Sub jaarhuur2_Change()
With frmInvUitgaandePost
Call optelling(.jaarhuur1.Value, .jaarhuur2.Value, .jaarhuur3.Value, .jaarhuur4.Value)
End With
End Sub

Bekijk die andere module met Optelling en Vermenigvuldiging ook even.

Wigi

Bedankt Wigi,

ben al weer een stuk verder op weg. Ben er echter nog niet helemaal uit. Ga voorlopig nog even zelf verder knutselen.

:thumb:

Greetz,

apikills

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan