Hercules 3D Prophet 9700 Pro 128mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

hamnet

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Hallo ik heb net een pc gekocht en ik heb meteen een groot probleem met me videokaart tijdens gamen of een film kijken chrast mijn pc of geeft die een fout melding dat die een erstige fout heeft ontdekt en dat het aan me driver ligt. Ik heb nog even in me logboek gekeken in windows xp pro + sp1 en hij gaf dit aan als error:

{Het stuurprogramma ati2dvag voor het displayapparaat \Device\Video0 is in een oneindige lus terechtgekomen. Dit wijst doorgaans op een probleem met het apparaat zelf of op een verkeerde programmering van het apparaat door het stuurprogramma. Neem contact met de leverancier van het apparaat op voor eventuele updates van het stuurprogramma.}

ligt hieraan dus ik heb alles geupdate wat er valt te update op de site van hercules en ati zelf

mijn pc bestaat uit:

Proccesor INTEL Pentium 4 3.0 GHz/FSB533/S478/512kb OEM
Moederbord ASUS P4G8X DELUXE
Videokaart Hercules 3D Prophet 9700 Pro 128mb
Hardeschijf Maxtor 200GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm 8MB)
Video-editing Pinnacle Studio DV Plus
Geheugen 2x 256MB PC3200 DDR
Dvd rom 16x 40x ide OEM Pioneer 119
Floppy Samsung 3.5" 1.44Mb
Netwerk SiteCom PCI 10/100 mb
Cooler Zalman CNPS5700D-CU

help en ik zou meer info hebben en geen advies van ga terug naar de winkel ofzo

dat ligt toch echt aan je driver. Dus, verwijder de driver en gooi die videokaart eens ui apparaatbeheer. Rebooten en dan de nieuwste driver van ATI installeren.

heb je alle drivers van het moderbord geïnstalleerd??

Ik heb de nieuwste driver geinstalleerd! Mijn moederbord heeft nog geen updates.

Geplaatst door hamnet
Ik heb de nieuwste driver geinstalleerd!

ja maar dat helpt weinig als hij half over, onder en tussen de restjes van oude drivers staat. Dus, eerst al het oude verwijderen en nog een keer opnieuw doen.

Je moederbord heeft nog geen updates, maar is het wel volledig geinstalleerd???

Nog een tip, zet de AGP-snelheid eens op 4X ipv 8X

Vraagje...

Welke DirectX versie?

Grtzzz.

oeleboele

directx 8.1

ik zie net dat me videokaart opdezelfde IRQ zit als me usb maar dit zal het niet zijn.

Heb het zelfde probleem

heb ongeveer het zelfde systeem alleen met een p4 2,4

Heb de driver van ATI r op gezet werkt ook niet
heb ook Hercules gebelt die zei ook dat ik het in mij bios op 4x moest zetten wat ik ook gedaan heb maar crasht nog steeds en geeft ook nog steeds dit aan

Het stuurprogramma ati2dvag voor het displayapparaat \Device\Video0 is in een oneindige lus terechtgekomen. Dit wijst doorgaans op een probleem met het apparaat zelf of op een verkeerde programmering van het apparaat door het stuurprogramma. Neem contact met de leverancier van het apparaat op voor eventuele updates van het stuurprogramma.

Word r gek van ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft ....want ik sta op het punt hem naar beneden tegooien ( niet dat jullie dat wat intesseert ... maar mij wel )

alvast bedankt voor jullie tyd ;)

Re: Heb het zelfde probleem

Geplaatst door owen
want ik sta op het punt hem naar beneden tegooien ( niet dat jullie dat wat intesseert ... maar mij wel )
Och, waar woon je? Vang ik 'm wel op! ;)
Idd denk ik in 1e instantie aan de drivers, maar dat verhaal van agp 4x ipv 8x kan ook soelaas bieden.

Trouwens, ik dacht dat E7205 reepjes aankon van 266mhz?
Geheugen 2x 256MB PC3200 DDR
, al zie ik hier staan: "Although DDR333 modules can be installed, it will only function in Sync DDR266 mode."
Probeer 'ns de instellingen van het geheugen te veranderen (turbo mode etc.)
Suc6 beiden!

RE

Ik d8 ook dat dit systeempje ook wat kon maar was ik maar bij mijn P3 gebleven die draaide lekker maarja .... ik ga ff kijken naar het geheugen in de bios ....

volgens mij staat ie al op Turbo .... misschien weet iemand welke voltage hij moet staan DDR 2100/266Mhz

windoos bedankt voor je reactie ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan