Hercules Internet router + wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

krizzy

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Hallo,

Ik zou thuis mn internet verspreiden met 2 verschillende wifi routers...
Ik heb mn hoofdrouter met wifi, dus heb er al 1 werkende...
nu zou ik mn 2e wifi router (merk: hercules) willen instellen als 2e wifi hotspot...
dit werkt namelijk wel, maar het ip-adres van de hercules router is dezelfde als die van de hoofdrouter, wat natuurlijk voor problemen zorgt... maar als ik probeer om het ip adres van de hercules router te wijzigen, dan blijft hij met dezelfde ip zitten...

weet iemand hoe ik dit ip adres kan wijzigen op een andere manier ?
of is er een mogelijkheid om het ip adres toch te kunnen wijzigen via de hercules ?

Alvast bedankt
Kriz De Logi

Nogal simpel:
a. Je koppelt de Hercules los van de andere router
b. Je sluit je pc bedraad aan aan de Hercules en log in op de Hercules. Zet DHCP serving uit op de Hercules. Die instelling is meestal ergens in de instellingen van LAN te vinden in routers.
c. Je zet op LAN-poort van de Hercules een ip-adres dat valt in de reeks van je andere router, maar je geeft 'm niet het ip-adres dat die andere router als LAN ip-adres gebruikt en ook niet een ip-adres dat door die andere router wordt uitgegeven via de DHCP server functionaliteit. Hierna verlies je de verbinding met de Hercules.
Even een voorbeeld: Stel dat 'die andere router' een Zyxel router is, dan heeft die zelf als LAN ip-adres 192.168.1.1 (of 192.168.1.254). De Zyxel reikt ip-adressen uit vanaf 192.168.1.33. Je zou dan dus voor de Hercules als LAN ip-adres een ip-adres in de reeks 192.168.1.2 t/m 192.168.1.32 moeten kiezen. [Dit is natuurlijk een voorbeeld; jij weet hoe het zit op 'die andere router'].
d. Sluit de Hercules met een van de LAN-poorten bedraad aan op een van de LAN-poorten van de andere router. Herstart daarna je pc. Als je dan (bedraad of draadloos) verbind met de Hercules, dan krijgt jouw pc een ip-adres van 'die andere router'. Je kunt de Hercules dan nog steeds beheren via het ip-adres dat je in stap c. aan de Hercules hebt toegekend.
Per saldo degradeer je de Hercules tot een draadloos accesspoint (en bedrade switch).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
@dnties

Bedankt voor de reactie. :)

Hier heb ik de 3 mogelijkheden voor de DHCP instelling:
- Internal DHCP server enabled (aangevinkt)
x Start ip adress: ...
x End ip adress: ...
x Validity duration: ...

- DHCP relay from: ...

- Internal server and Relay disabled

Maar als ik de derde aanvink, en dan op 'Apply and Save' klik, dan staat de eerste opnieuw aangevinkt.... het lijkt precies of de router me niet toelaat om de instellingen te wijzigen.

Bedankt
Kriz De Logi

Is voldoende om de interne DHCP server uit te zetten.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan