hercules videokaart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

miss-tess

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2003
hoi!
ik heb een hercules 3d prophet 9000 pro van 128 mb gekocht..
toen heb ik het volgende gedaan:
hem op de plek van de oude video kaart gezet en computer aangezet en toen via de cdrom de driver geinstalleerd.

maar nu:

elke keer als ik de computer opstart en hij start net windows op,
valt de computer uit et etc etc..
hellup! wat nu?
moet ik iets in de bios veranderen?

Laatst bewerkt:
Gebruik je de DVI op de videokaart (het stekkertje wat erbij geleverd wordt)?

Niet als je een gewoon beeldscherm hebt, alleen als je een digitale hebt.

Heb je de videokaart er goed ingedrukt?

Probeer of je beeldscherm het wel normaal doet als je in de veilige modus opstart, mocht dat ook niet helpen proberen op een andere computer (als je kunt) en als dat nog niet werkt dan is je kaart kapot.

Heb dat zelf ook een keer gehad, dat het beeld zwart werd toen Windows net was opgestart en toen was de kaart kapot.

Kijk anders even op de bijgevoegde link, misschien word je daar iets wijzer van!!

http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?forumid=36

Succes!!!

Graag gedaan.....hoop dat het je iets helpt!!!

Groetjes :thumb:

hij zegt nu bij het opstarten dat er een apparaat fout is het te maken heeft met ''opbouw''?

:S:S

Probeer de kaart is helemaal te un-installen en daarna weer te installeren of had je dat al geprobeerd?

De correcte volgorde voor het vervangen van een videokaart (en zeker hercules) is:
-oude drivers verwijderen van oude videokaart en de 'standaard vga adapter' driver gebruiken (zit dus standaard in windows)
-PC afsluiten, oude kaart verwijderen en nieuwe plaatsen
-PC starten en drivers van de nieuwe kaart installeren volgens de handleiding van die kaart
-DirectX opnieuw installeren.

Geplaatst door maestro12
De correcte volgorde voor het vervangen van een videokaart (en zeker hercules) is:
-oude drivers verwijderen van oude videokaart en de 'standaard vga adapter' driver gebruiken (zit dus standaard in windows)
-PC afsluiten, oude kaart verwijderen en nieuwe plaatsen
-PC starten en drivers van de nieuwe kaart installeren volgens de handleiding van die kaart
-DirectX opnieuw installeren.

Denk dat dit ook wel vanzelfsprekend is, toch?

ja dit heb ik ook allemaal al geprobeerd...
hij start alleen op in veilige modus..maar daar heb ik nisk aan..
Wat nu? ik baal hier echt van!
:( :(

Hallo Tess,

Ga eens terug naar de winkel waar je de kaart gekocht hebt en laat ze daar even kijken of de kaart goed werkt, dan weet je zeker of het wel of niet aan de kaart zelf ligt.

Je kan natuurlijk dagen lang blijven proberen om het probleem op te lossen door instellingen aan te passen in je computer, maar als de kaart kapot is ben je volgend jaar nog bezig. In de winkel kunnen ze de kaart zo in een computer zetten en dan kijken ze of de kaart goed werkt (of niet).

Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Hallo Tess

Ik heb ook problemen gehad met de 3d propfet 4500 kaart onder XP Pro.
Wat voor Windows gebruik jij ?

Via de site van Hercules kwam ik erachter, dat dit na XP Pro SP1 zou zijn verholpen en ja hoor : later nooit last meer gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan