Herhaald herstarten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

active

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2003
Mijn pc herstart telkens nadat het Windows XP (Pro) scherm getoond is. Er verschijnt een groen scherm en vervolgens herstart. Dit herhaalt en continueert zich. Windows opnieuw installeren lukt niet (wordt halverwege met dezelfde symptomen afgebroken, ook nadat de disk opnieuw is ingedeeld met FDISk en geformatteerd (dus geen virus?!). Ook opstarten vanaf boot-cd Knoppix geeft zelfde resultaat, evenals CTRl-ALT-DEL na gebruik opstartdiskette W'98.
Het betreft een eenvoudig systeem dat al geruime tijd probleemloos draait en waar recentelijk geen software of hardwarematige veranderingen in zijn geweest.
Wie kan mij helpen of heeft suggesties.

Heb ik ook gehad nadat ik een brander inbouwde waar ik de stroomtoevoer van me CPU cooler heb losgemaakt (per ongeluk :o)

Misshien is ie bij jou ook los gegaan

Helaas, ik heb de kast niet los gehad voordat het probleem zich voordeed. Het probleem ontstond spontaan. Daarna heb ik nog wel de kaarten verplaatst (om los kontakt, stof, defecte PCI uit te sluiten), geheugen herplaatst, voedingskabels en flatcables nagetrokken. Het probleem blijft.

Ik heb dit ook gehad, dit is allemaal gekomen doordat ik mijn bootscreen wilde veranderen. Ik snap nu nog steeds niet wat er precies wat. Maar na formateren deed hij het weer gewoon goed.

Na alle denkbare trucs en wisselen van componenten bleven alleen het moederbord en de processor verdacht. Die kon ik niet wisselen omdat ik geen reserve onderdelen hiervoor had. Uiteindelijk bleek dat lekkende condensatoren een instabiel moederbord veroorzaakten. Deze vervangen waarna de problemen over waren.
Iedereen die gereageerd heeft bedankt voor de tips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan