Herhaald versturen bericht met bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janvde

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2010
Ik gebruik Outlook Express in XP.
Als ik een bericht verstuur met bijlagen, blijft het staan in de Outbox en krijg ik de mededeling: "Er zijn fouten opgetreden etc. Raadpleeg de onderstaande lijst etc....".
Helaas staat er niets in de lijst en wordt het bericht wèl elke minuut opnieuw verzonden, zonder dat ik dit zie bij de "verzonden Items". De verzending stopt pas als ik Outlook Express afsluit.
Wie weet de oplossing?

Oorzaak een oplossing lijken (vlgs. mij) veel op wat hier in Microsoft Outlook gebeurde.

Tijs.

Bedankt Thijs, maar ik kan het bericht wel uit de Outbox verwijderen en vanaf dat moment is het automatisch verzenden ook afgelopen. Maar het verschijnt dan dus ook niet bij de Verzonden Items en ik zie nooit dat de geadresseerde intussen meerdere keren dat mailtje heeft gekregen.
Groet,
Jan

Pas als een mail succesvol is verstuurd komt die terug in Verzonden Items. Het komt er dus in jouw geval op neer dat het mailtje niet te versturen is. Naar mijn inschatting vanwege die bijlage die
a. te groot is
b. niet meer past in de mailbox van de geadresseerde omdat diens postvak (te) 'vol' is
c. van een soort is die door spamfilters en virusscanners wordt tegengehouden, zoals een .exe bestand.

Stuur eerst maar eens een mail zonder bijlage naar deze persoon en kijk of die wél goed afgeleverd wordt. Kijk of die (na succesvolle aflevering) wél in Verzonden Items verschijnt.

Tijs.

De bijlagen zijn jpg's, samen maar 6MB en de inbox van de ontvanger is niet vol.
Ik denk dus dat het echt aan Outlook Express ligt en zou deze graag een keer helemaal opnieuw installeren, maar weet niet hoe dat zou moeten.
Groet, Jan

Oh ja, verzenden zonder bijlagen is geen enkel probleem.
Groet, Jan

Ik wil toch eerst even weten of het versturen van bijlagen naar alle geadresseerden niet werkt of alleen bij 1. Blijkt het een algemeen probleem te zijn, dan heb ik wel de nodige tips achter de hand om Outlook Express opnieuw te installeren.
Kijk daarvoor in deze discussiedraad

Succes,

Tijs.

Probleem speelt bij alle geadresseerden die ik heb getest.
Ik ga nu proberen OE opnieuw te installeren. Alvast bedankt.

Groet,

Jan

opgelost!

Alle goede raadgevingen opgevolgd, maar het probleem bleef.
Na een paar uur vond mijn slimme en ervaren overbuurman de 'fout': de Sent Items.dbx was groter dan 2 GB en het programma kon dus gewoon niet meer de mailtjes erbij schrijven...
Heel veel weggegooid dus en probleem is opgelost!
Groet, Jan

Aha... De 'beruchte' 2GB grens.

Mooi dat het opgelost is. :thumb:

Graag nog klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan