• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Herhaalde cellen (titels) afgesneden op tweede pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker6ss

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2010
Hallo,

Ik heb een Excel-bestand waarin herhaalde cellen gebruikt worden. De cellen herhalen zich over de beide pagina's, maar op de tweede pagina worden de cellen afgesneden door de tweede kolom.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, aub?

Laatst bewerkt:
Plaats ipv plaatjes eens een bestandje: in dit geval zegt een plaatje weinig.

Dit is het bestandje. Je kan zien waar het loopt: op de tweede pagina. De opmerkingen onderaan de pagina worden afgesneden door de breedte van de kolom.

Het probleem doet zich voor in het Afdrukvoorbeeld en bij het opslaan als PDF.

De oorzaak is dat je kolomA op iedere pagina moet laten zien. Met een verbreding van kolom A en een verkleining van het lettertype los je het gedeeltelijk op. Die voettekst werkt daarmee niet en hij te lang voor de voettekst van Excel. Hoe werd dit altijd gedaan? Die tram rijdt niet voor het eerste jaar. Ik vermoed dat Excel geen oplossing is, gezien deze beperkingen.

Bijlagen

• instelling.jpg
    instelling.jpg
    88 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
Maar dan pas't ie het toe op alle pagina's binnen het document? De opmerkingen waarvan sprake komen immers niet meer voor op pagina 3 en 4. Ze mogen in feite enkel op de eerste twee pagina's komen.

Ik heb het ondertussen opgelost door kolom A volledig uit te rekken.

Bedankt voor je tijd iig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan