herhaalde vraag om wachtvoord bij servercontact

Status
Niet open voor verdere reacties.

Puechmirou

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2009
Ik gebruik Microsoft Outlook met 4 accounts. Als ik Outlook opstart (en de post direct wordt binnengehaald) vraagt hij (weer) om de wachtwoorden van de verschillende servers. Eenmaal ingegeven werkt Outlook volledig naar behoren en checkt keurig iedere 10 minuten alle mailservers met de opgegeven wachtwoorden.
Zodra ik het programma afsluit en weer opnieuw opstart herhaalt de wachtwoord-opgave-vraag zich weer.
Uiteraard heb ik "het wachtwoord opslaan in de wachtwoordenlijst" aangevinkt en alsmede bij de configuratie van de diverse accounts "wachtwoord onthouden" aangevinkt.
Wie weet een andere oplossing dan de PC aanhouden?

Bijlagen

• outlook.jpg
    outlook.jpg
    30,4 KB · Weergaven: 49
Bij mij gebeurt dit ook wel als ik geen contact met de mailserver kan krijgen, tot nu toe heeft dit zichzelf altijd opgelost na enige tijd.

Kan ik me voorstellen, maar hier is geen sprake van "geen servercontact". Zodra de wachtwoorden weer zijn ingegeven en Outlook blijft ingeschakeld, blijft hij probleemloos elke 10 minuten contact maken en mail binnenhalen.

Hmm, ok. Dan ben ik ook zeer benieuwd of iemand anders ideeën heeft.

Op dit moment werk ik met Outlook Express op mijn netbook, maar zodra ik weer thuis ben zal het probleem zich weer voor gaan doen in Outlook dat draait onder W7. Ik laat het nog even open of er nog reacties komen; zoniet dan moeten we Outlook maar vergeten.

Probeer dit eens:

Wachtwoord wordt niet opgeslagen
In sommige gevallen doet Outlook moeilijk met het opslaan van wachtwoorden, ook al wordt de optie wachtwoord opslaan aangevinkt. Dit probleem doet zich ook voor bij Windows Vista/7 in combinatie met Outlook XP/2002 en ouder, hier is helaas niets aan te doen. Dit is een veelvoorkomend probleem met de Protected Storage. Start de registereditor en navigeer naar de registersleutel:
HKCU\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider

Daar staat een registersleutel staan met een lange naam die begint met S-1-5-21. Verwijder deze (het is verstandig om daar via Bestand, Exporteren eerst een back-up van te maken). In de meeste gevallen is nu het probleem opgelost en wordt het wachtwoord wel onthouden. Let op: alle opgeslagen wachtwoorden worden hiermee verwijderd. Op de pagina over het maken van een back-up van de persoonlijke gegevens staat beschreven hoe deze eerst kunnen worden veiliggesteld.

Is het probleem hiermee niet opgelost (of is het niet mogelijk de registersleutel te verwijderen), dan is er wellicht een probleem met de machtigingen van de gebruikersaccount. Selecteer de registersleutel Protected Storage System Provider en kies Bewerken, Machtigingen, knop Geavanceerd. Achter de gebruikersnaam moet in de kolom Machtiging de waarde Volledig beheer staan en in de kolom Toepassen op de waarde Deze sleutel en subsleutels. Activeer de optie Machtigingen voor alle onderliggende objecten opnieuw instellen en doorgeven van overneembare machtigingen inschakelen, klik op OK en verwijder nogmaals de registersleutel. Meer informatie is te vinden in de KB-files van Microsoft (http://support.microsoft.com/kb/290684/nl).

Bron: http://www.schoonepc.nl/instal/emailoutlook.html

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan