Herhaalde vraag om wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
De laatste tijd krijg ik bij het bezoeken van internetpagina's steeds een Windows-venster met 'Netwerkwachtwoord opgeven'. Er staat dan een internetadres bij (impl.tradedoubler.com of media.fastclick.net). Het invoeren van een wachtwoord is niet nodig, een paar keer op OK of Annuleren klikken helpt ook, maar het is wel irritant. Ik heb al met Ad-aware gezocht op spyware en dit verwijderd, maar dat heeft ook niet geholpen. Wie weet raad om dit irritante probleem te verhelpen?

geen virus ook?
of staat er wat in opstarten wat niet klopt.
en anders de trhead van hijack this ff op zoeken hier ,want er staat wat op je pc wat niet moet.

Laatst bewerkt:
Nee, hij is helemaal vrij van virussen (goede virusscanner en pas ook nog op internet gescand) en ook in de opstart-directory staat niks vreemds. Wat bedoel je precies met je laatste opmerking, dan ga ik dat nog ff proberen?

Ik heb de boel gescand en de log van HiJackThis gepost (ik weet niet of ik dat op de goede plek heb gedaan, ik heb gekozen voor 'beantwoord bericht'), dus afwachten nu! Bedankt in ieder geval voor de geboden hulp!

ga is naar extra > internetopties > verbindingen > lan settings > haal vinkje weg bij proxy settings

IK heb het vinkje bij Proxy Settings weggehaald, maar ook zonder succes: even later ploepen de vensters alweer in beeld. Nu stond er weer een nieuwe bij: of ik even mijn loginnaam en wachtwoord wilde geven voor servedby.advertising.com . Nog meer suggesties??

Als ik trouwens http://servedby.advertising.com/ in tik in de browser, komt de naam van mijn computer in het browservenster te staan???

zet je beveiligingsopties allemaal eens normaal.
dus extra/internetopties/beveiliging/,daarna 1 voor 1 de zone aanklikken en standaardniveau instellen

suc6

Beste Bas,

Alle beveiligingsniveaus staan weer op 'standaardniveau', maar het probleem blijft.... Het gaat steeds om 3 webadressen:

1. media.fastclick.net
    servedby.advertising.com
    impl.tradedoubler.com
    [/list=1]

1. Kan ik die niet ergens neerzetten zodat ze geblokkeerd / genegeerd worden?

Richard

waarschijnlijk staat er ergens in je register een verwijzing naar een verkeerde proxy.

Weet je toevallig hoe ik die kan opsporen en verwijderen zonder schade aan te richten?

zijn dit wel je dns servers van je provider ?

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{9AE44DD0-7366-47C2-BBF5-67EF8547EB84}: NameServer = 62.58.50.5 62.58.50.6

dus de 62.58.50.5 !!

zet dan de 3 adressen met 127.0.0.1 in je hosts file !!

dus 127.0.0.1 media.fastclick.net

En het vinkje bij proxyinstellingen blijft weg ????

HKEY_USERS\S-1-5-21-1214440339-329068152-725345543-9094\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\AutoConfigURL. kijk wat hier voor waarde is ingevuld en pas deze aan naar de juiste waarde.

(de S-key is vaak de bovenste S-key die er staat)

HKEY_USERS\S-1-5-21-1214440339-329068152-725345543-9094\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Connections\
verwijder hier DefaultConnectionSettings en SavedLegacySettings

sluit vervolgens alle schermen van de internet explorer en probeer het opnieuw

Vaat: wat moet ik precies doen? Moet ik die regel met 017 fixen? En hoe en waar moet ik precies die 3 adressen in de host file zetten? Sorry dat ik het niet helemaal begrijp...

element999: "AutoConfigURL" zie ik niet staan in HKEY_USERS\S-1-5-21-1214440339-329068152-725345543-9094\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings

DefaultConnectionSettings en SavedLegacySettings heb ik weggehaald en IE opnieuw opgestart, maar zonder resultaat.

die ip's zijn van zonnet. Heb het zelf al gechecked. Dus die 017 item kan je laten staan (niet fixen).

je wil de 3 webadressen blocken, dus doe je dit:

start > uitvoeren > notepad c:\winnt\system32\drivers\etc\hosts [enter]

nu opend de hosts file in kladblok. Zet onderaan de file de volgende 3 regels:

127.0.0.1 media.fastclick.net
127.0.0.1 servedby.advertising.com
127.0.0.1 impl.tradedoubler.com

ga naar bestand > opslaan !! Nu moeten ze geblokkeerd zijn.

Zorg wel dat je de goede webadressen gebruikt. media.fastclick.net word bij mij niet gevonden namelijk ???

Vinkje bij proxyinstellingen is nu dus niet meer aangevinkt bij de lan settings, of wel ??

De drie adressen zijn erbij gezet en het vinkje bij lan settings is inderdaad nog steeds uit. Een paar van de adressen die steeds terugkomen staan trouwens ook al in dat bestandje met te blokkeren hosts. Probleem is dus nog steeds hetzelfde......

probeer eens internet explorer te repairen of te verwijderen en opnieuw te installeren via configuratiescherm > software !

bij xp kan je ook ie.inf opzoeken in c:\windows\inf folder. Voor windows 2000 dan c:\winnt\inf ! dit bestand is verborgen, dus je moet wel verborgen en systeembestanden weergeven aanvinken in verkenner. Dan rechtermuisknop op bestand ie.inf > install !! weet niet zeker of het ook kan bij windows 2000, maar dat merken we snel genoeg !

anders kijk je nog even op http://support.microsoft.com/?kbid=293907

Het rechtsklikken op ie.inf werkt in W2K inderdaad ook, maar heeft niet tot gevolg dat die vervelende schermpjes verdwijnen.

Het valt mij trouwens nu pas op dat dit verschijnsel met name optreedt als ik mijn e-mail check; dit gaat via de site www.mail.com. Zou het daarmee samen kunnen hangen?

probeer deze nog is te fixen dan:

O4 - HKCU\..\Run: [Mail.com] C:\Program Files\mail.com\mcalert.exe -auto

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan