Herhaaldelijk opnieuw opstarten van mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

joop3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Hallo,

Volgens mij zit ik met een behoorlijk probleem. Mijn laptop heeft namelijk een nog groter probleem met opstarten. Dit wil hij in principe veel te graag doen, daarom doet hij het vanaf het moment dat je hem aanzet continue!
De laptop met windows XP home edition begint gewoon met opstarten tot aan het zwarte scherm dat normaal overspringt in het blauwe laadscherm van windows. Dit krijg ik dus al niet meer te zien. (na het zwarte scherm is er echt een flits te zien van een blauw scherm met tekst, maar echt direct start hij opnieuw op)
Dit is gekomen naardat ik een virus in mijn computer had zitten en de geinfecteerde bestanden van mijn pc verwijderd had, mijn laptop heel traag werd en ik besloot na veel zoeken en moeite, windows opnieuw te installeren.
Nadat de installatie klaar was bleef de laptop zichzelf telkens en telkens opnieuw opstarten. Ik kan er helemaal niets meer mee. Ik heb al verschillende dingen geprobeert, zoals het nog een keer de recover cd te gebruiken en tijdens opstarten op F8 te drukken (wat hij nog wel doet) en alle mogelijke optie (veilige modus, de computer opstarten met de laatst bekende juiste configuratie, enz.) daar uiteindelijk geprobeert. Tot nu toe heeft niets geholpen.
Ik kan nu dus mijn laptop niet gebruiken.
Weet iemand mij goed uit te leggen wat ik nu nog zou kunnen proberen???

Alvast bedankt,
Joop

Joop,

Je spreekt over een blauw scherm dat even voorbij flitst. In het menu dat je met F8 bereikt (met Veilige modus, etc.) heb je ook de mogelijkheid om het automatisch opstarten na een fout af te zetten. Je kunt dan de melding van het blauwe scherm aflezen, opschrijven, en er dan bijv. naar Googelen.

Dit is bijv. een goede link om te kijken wat er evt. aan de hand kan zijn: linkje

Tijs.

Joop,

Je spreekt over een blauw scherm dat even voorbij flitst. In het menu dat je met F8 bereikt (met Veilige modus, etc.) heb je ook de mogelijkheid om het automatisch opstarten na een fout af te zetten. Je kunt dan de melding van het blauwe scherm aflezen, opschrijven, en er dan bijv. naar Googelen.

Dit is bijv. een goede link om te kijken wat er evt. aan de hand kan zijn: linkje

Tijs.

Dag Tijs,
Bedankt voor je reactie.
Ik had dat inderdaad al gelezen over de mogelijkheid automatisch opstarten na een fout af te zetten, maar het probleem is dat juist die optie er niet meer tussen staat! Ik heb wel de rest van die menu die je met F8 bereikt geprobeert! dit zijn mijn opties

Veilige modus
Veilige modus met netwerkmogelijkheden
Veilige modus met opdrachtprompt

Logboekregistratie voor opstartprocedures inschakelen
VGA-modus inschakelen
Laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)
Active Directory terugzetten (alleen windows-domeincontrollers)
Foutopsporingsmodus

Windows normaal starten
Opnieuw opstarten
Terug naar het menu met besturingssystemen

Dat is de lijst waar ik uit kan kiezen, alles dus al geprobeert, heel vreemd vind ik dit! :confused:

Wat ik trouwens denk waar het scherm naar toe springt is volgens mij het vervolg van de installatie van windows! Hij wil waarschijnlijk de windows-installatie afronden???

In het menu wat je nu aangeeft, moet je kiezen voor "Veilige modus", als de pc dan in Windows is kunt het opstarten bij een fout uitschakelen.

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".

Ik zou dan zeggen: Stop de Windows XP cd er weer in, start van CD en begin opnieuw....

We horen wel wat eruit gekomen is.

Tijs.

In het menu wat je nu aangeeft, moet je kiezen voor "Veilige modus", als de pc dan in Windows is kunt het opstarten bij een fout uitschakelen.

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".

Bedankt weer voor de reactie.
Ik ben het hele menu afgeweest en bij elke optie die ik kies krijg ik precies hetzelfde, er flits een blauw scherm echt heel even op en dan wordt er gewoon opnieuw opgestart! Ik denk toch dat er inderdaad een fout is en de laptop daarom opnieuw opstart, maar ik kan dat dus niet uitschakelen.
Ik kom gewoon niet in veilige modus en uberhaupt niet verder dan net na het aanklikken van een optie. Want druk ik niet F8 in kom ik toch in een menu (waar boven een tekst staat met mocht er een fout zijn kies laatste bekende.... en is er verkeerd afgesloten kies dan windows normaal starten, bla bla)
en dan kan ik kiezen tussen:

Veilige modus
Veilige modus met netwerkmogelijkheden
Veilige modus met opdrachtprompt

Laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)

Windows normaal starten

en daarbij telt hij dan ook af! Dus als ik niets doe, probeert hij zelf windows normaal te starten, wat ook niet gaat en de rest van dit menu werkt ook niet.(alles geprobeert) Hij blijft steeds opnieuw opstarten!

Op dit moment formatteert setup de c: partitie... Ik hoop dat het hiermee wel lukt en laat het dan wel weten.
wederom bedankt,

joop

Een dergelijke probleem wordt veroorzaakt door ontregelde tabellen. Als het systeem onstabiel wordt, zou ik gewoon alles opnieuw installeren, maar wel eerst nieuwe partitietabellen aanmaken met bv partition magic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan