Herhaaldelijk update installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Ik heb een lap top met Windows 7 Ultimate. Sinds enige tijd wordt elke keer bij het afsluiten gemeld: "Update 1 van 1 installeren Schakel de computer niet uit" Na enige tijd wordt de computer evenwel zoals normaal vanzelf uitgezet. Echter deze mededeling komt altijd bij het uitschakelen weer terug en ik kan me niet voorstellen dat er elke keer weer een update geïnstalleerd moet worden. Ik krijg sterk de indruk dat het installeren van een bepaalde update steeds mislukt.
Vraag:
Hoe kom je erachter welke update dit veroorzaakt?
Hoe los ik dit probleem op?
Hans

Je kan proberen het automatisch updaten uit te zetten en ik zal eens kijken bij windows update wat hij nu eigenlijk update

Je antwoord is mij niet helemaal duidelijk. Bedoel je dat jij nu bij windows update ga kijken wat er nu geüpdatet wordt?

Ja, klik op Windows Update.
Zoek in dit venster naar Geschiedenis van updates weergeven.

Ik heb de geschiedenis van de updates gevonden. Het blijkt dat de installatie van Windows7 Service Pack 1 al sinds 21-9-2013 telkens mislukt. Ik probeer het nog een keer te installeren. Ik hou je op de hoogte.

Krijg je hier een foutmelding bij?

Open kladblok. Klik op Start > Alle programma's > Bureau-Accessoires > Kladblok
Kopieer onderstaande code:

find /i "error" %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log >"%UserProfile%\Desktop\update.log"
start notepad "%UserProfile%\Desktop\update.log"

Klik Bestand op de werkbalk > Opslaan als
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:updateerror.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → updateerror.batAls administrator uitvoeren
Plaats deze log in je volgende reactie.

Robinator
Installeren wordt afgebroken na een half uur met de code 800F0A08
Wat nu?

Dorado,
Het navolgende is slechts een deel van de melding. Het verschijnt ca 74 keer. Ik ben nieuwsgierig wat je conclusie nu is en nog meer welk advies je geeft.

---------- C:\WINDOWS\SOFTWAREDISTRIBUTION\REPORTINGEVENTS.LOG
{E2236ACD-AC5D-43AF-BF63-2D61B7351F20} 2013-09-21 19:38:38:453+0200 1 198 101 {456197CA-06FF-4BCF-AEAE-C5183E3AE72F} 103 80070643 AutomaticUpdates Failure Content Install Installation Failure: Windows failed to install the following update with error 0x80070643: Windows 7 Service Pack 1 (KB976932).
{631AE846-2B50-4E38-AFCA-2BF8C240094B} 2013-09-22 00:25:38:093+0200 1 198 101 {456197CA-06FF-4BCF-AEAE-C5183E3AE72F} 103 80070643 AutomaticUpdates Failure Content Install Installation Failure: Windows failed to install the following update with error 0x80070643: Windows 7 Service Pack 1 (KB976932).

Check of het updaten van Windows wel lukt met WSUS offline update.
Suc7:thumb:

Wat moet ik op deze site downloaden of kiezen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dorado
Ik heb deze download gedownload en gedraaid. Wat moet er nu verder gebeuren of is SP1 nu automatisch ook geinstalleerd?

Je hebt bij het uitvoeren van wsus offline de mogelijkheid om sp1 te installeren gehad.
Kijk daarna bij Windows Update → geïnstalleerde updates of het servicepak geïnstalleerd is.

Ik kan me niet herinneren dat er een mogelijkheid is geweest om tijdens runnen van deze download SP1 te installeren.
In ieder geval staat bij de geschiedenis van updates dat het installeren mislukt is.
Ik vrees dat er iets anders met deze 2e hands laptop aan de hand is, die ik hier maar niet wil ventileren.
Dorado, hoewel SP1 nog steeds niet geinstalleerd is en het probleem dus niet opgelost is, evengoed bedankt voor de ondersteuning.

Ik stop ermee omdat alles m.i. nu geprobeerd is. Ik dank nogmaals Dorado voor zijn ondersteuning en advies. Kennelijk heb ik een 2e hands computer gekocht met een suspicious OS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan