• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Herhaalverkeer in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

blizzy1983

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2017
Goedemiddag,
Bij het zoeken naar een antwoord op mijn kwam ik dit forum tegen.
Ik hoop dat er iemand is die mij zou willen helpen.
Ik zal zo duidelijk mogelijk beschrijven waarnaar ik op zoek ben.

Ik werk voor een callcenter. We willen graag weten in hoeveel procent van de gevallen een klant in 1x goed geholpen is.
Dit wil ik graag zien op afdelingsniveau maar ook op agent niveau.

We weten: Welk nummer wanneer heeft gebeld met welke agent.
Is er een mogelijk om met deze data het volgende te berekenen:
% Herhaalverkeer van de afdeling, dat wil zeggen in hoeveel procent heeft een klant (telefoonnummer) niet opnieuw teruggebeld binnen een periode van 7 dagen.
% Herhaalverkeer per medewerker, dat wil zeggen in hoeveel procent heeft een klant (telefoonnummer) niet opnieuw teruggebeld binnen een periode van 7 dagen.

Ik heb wat voorbeeld data toegevoegd. Het mooiste zou zijn als ik data kan inladen van een periode en ik bijvoorbeeld op een ander tabblad kan zien wat ik zoek.

Zelf kan ik redelijk overweg met excel maar ik kom hier helaas niet uit.

Bijlagen

Hallo Blizzy , welkom hier.
laat eens zien wat je al geprobeerd hebt.

Dank je, ik denk dat ik hier veel ga leren.
Ik heb het geprobeerd met aantallen.als verticaal zoeken en draaitabellen maar niets komt ook maar in de buurt van wat ik nodig heb.
Ik hoop dat iemand me in de juiste richting kan duwen.

Goedenavond Jurgen,

Ik heb op blad1 een overzichtje gemaakt met formules. In blad2 staat een methode welke met een macro werkt.

Komt dit in de buurt van wat je in gedachten hebt?

Voorwaarde om de formule op blad1 toe te kunnen passen is dat de data op telefoonnummer en vervolgens op datum worden gesorteerd. Ik heb nu kleiner dan 7 gehanteerd, maar als zeven dagen ook nog telt moet je daar even 8 van maken.

Gr.

Sjon

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeerd met aantallen.als verticaal zoeken en draaitabellen maar niets komt ook maar in de buurt van wat ik nodig heb.
Is niet te vinden. Je hebt het waarschijnlijk in die resultaat velden, die ook niet te vinden zijn, geprobeerd? En de afdeling, waar is die te vinden?

ik denk dat ik hier veel ga leren.
Denk ik ook;) Maar begin met een goede vraag en dito voorbeeldje.
Om hoeveel rijen gaat het?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan