• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

herinnering mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Davano

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2009
Beste Leden,

Heb een Excel file met daar in werkbladen, één met de naam offerte en één met de naam ingepland. De werkbladen hebben de zelfde kolommen.
Zo is er een kolom: datum offerte en een kolom datum ingepland.
Nu zou ik graag willen dat als er in het werkblad, offerte bij de kolom, datum offerte een datum is ingevuld er na 25 dagen een herinnering mail naar de klant wordt gestuurd, Ook zou ik graag willen dat er na 31 dagen een email verzonden wordt dat de offerte is verlopen.

Als in het werkblad ingepland, bij de kolom datum ingepland een datum is ingevuld zou er een dag voor de ingeplande datum een email verzonden moeten worden als herinnering van de afspraak.

De naam en email adres die in de email moeten komen te staan zullen ook in de Excel file komen te staan.

Is dit mogelijk ? en zo ja hoe moet ik dat aanpakken ?

Laatst bewerkt:
Als je een voorbeeldbestandje post weet ik bijna zeker dat je een oplossing aangereikt krijgt.

Als het niet werkt moet je bij snb aankloppen. :)

Code:
Sub Herinnering_in_email()
For Each Dt In Range("E2:E" & Range("E1").End(xlDown).Row)
 If Date - Dt >= 15 Then
 c01 = "<table border=1 bgcolor=#FFFFF0#>"
 c01 = "Tekst naar eigen dunk."

With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
    .To = Dt.Offset(, -4)
    .Subject = "Herinnering"
    .HTMLBody = c01
    .Send
  End With
  End If
 Next
End Sub

Beste Cobbe,

bedankt voor de hulp.
Heb het getest en het werkt.
Nu kan ik zelf het script gaan uitbouwen en de andere 2 scripts maken.

M.v.g. Davano

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan