herinstaleren van windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

corvette016

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2004
Hallo ik heb even een vraagje over het herinstaleren van windows xp.
Altijd als ik windows opnieuw instaleer dan doe ik de windows cd erin en start de pc opnieuw op en dan volg ik de instructies om hem te formateren etc maar als ik dat alles heb gedaan vraagt tie nooit om de serial van mijn windows cd hoe kan dit en kan dit gevolgen hebben voor virussen die er misschien op blijven staan door deze manier van formateren. Dus kort samen gevat hoe kan het dat windows niet naar mijn serial vraagt en kan het zijn dat er virrusen achter blijven op mijn pc na het formateren en herinstaleren van wondows.
alvast bedankt

je doet de cd van windows xp in de speler.
je zet de computer uit.
even wachten.
je zet de computer weer aan en dan start je via een toets de cdrom.
dan ga je formatteren en dan installeren.

Klopt het bovenstaande ??

als dit je enigste partitie is dan kun je geen virussen meer hebben.
als de harddisk is opgedeeld in meerdere partities ja dan kunnen er virussen achter blijven.

Maar het vervolg van de XP Setup: je geeft een aantal malen aan "Windows XP nu installeren", dan volgt een scherm waarop meestal met het nummer 1 een aangetroffen XP installatie is gevonden, je zegt installeren op 1, dan krijg je een waarschuwing, dat installeren op een bestaande XP ongewenst is, je zegt met keus "D" dat 1 verwijderd moet worden en daarna krijg je weer een aantal keuzes waaronder de opdracht "L" om de c-partitie te formatteren. Pas daarna begint de eigenlijke "schone" installatie waarbij altijd om de productcode wordt gevraagd.

Weet je zeker dat je niet over de bestaande installatie hebt geinstalleerd? Staan er in C:\Documents and Settings soms verdubbelingen van de gebruikers, bijvoorbeeld All users én All users.WINDOWS (of OEM)? Default user én Default user.WINDOW/OEM?
Jouw_naam én Jou_naam.WINDOWS/OEM?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan