Herinstall win 98 SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Ik heb bij een computer van een kennis de HD geformatteerd en een windows 98 SE herinstall gedaan, omdat het systeem te vol zat met spyware en virusresten en niet vooruit te branden was.

Nu loop ik alleen tegen het probleem aan dat ik geen updates meer kan downloaden omdat de ondersteuning van MS al een tijd is afgelopen.

Weet iemand of de reeds bestaande updates tot 2006 en eventuele servicepacks, nog ergens te vinden zijn (of staan ze bv nog wel op de MS site maar via andere links? )

Edit: Het is een oud beestje met weinig Ram en kleine HD, dus XP is geen optie...

Voor de duidelijkheid, deze site doet het dus niet meer?

Voor de duidelijkheid, deze site doet het dus niet meer?

Nee. Als je in Win 98 de Windows update selecteert, gaat hij wel de nieuwste updatesoftware downloaden, maar verschijnt vervolgens deze melding :

Beëindiging van ondersteuning op Windows 98 en Windows Me
Per 11 juli 2006 zullen de producten Windows 98, Windows 98 Second Edition en Windows Me (inclusief de aan deze producten gerelateerde componenten) niet meer worden ondersteund. Na deze datum zal Microsoft geen incidentondersteuning meer leveren en/of beveiligings-updates beschikbaar stellen. Voor deze producten zal door Microsoft geen aangepaste overeenkomst worden aangeboden.
U wordt geadviseerd over te stappen naar een ander Microsoft produkt

Deze melding komt ook bij de eerste link van Puppy in beeld. Kennelijk is MS niet alleen gestopt met ondersteuning en nieuwe updates, maar hebben ze ook de bestaande updates van hun site verwijderd. :confused:

Ben nu even aan het kijken op de link van Puppy naar tweakers, daar schijnt een eigen updatepakket gemaakt te zijn dus misschien dat ik daar mee verder kan.

Alvast bedankt allemaal :thumb:

Laatst bewerkt:
je kan allen op die update site als je internet 6 sp1 hebt geinstallert op je computer met windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan