Herinstallatie op ssd lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonbon

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2009
na diverse problem heb ik besloten een nieuwe instalatie te doen,
Ik heb
Met parted magic mijn ssd schijf leeg gemaakt en vervolgens windows 8.1 proberen te instaleren,
Als ik mijn ssd scijf als gewenste locatie aangeef krijg ik de melding; we kunnen geen nieuwe systeempartitie maken of een bestaande systeempartitie vinden,

Als ik probeer stuurprogramma te laden van de moederbord dvd vanguard B52 zegt hij dat hij geen drivers kan vinden,
Ik ben geen crack al heb ik dit voorheen met windows xp meerdere malen gedaan zonder problemen,
Weet iemand wat ik fout doe, ben alweer uren bezig zonder een cm op te schieten

Ik heb zojuist nog geprobeerd een systeemkopie terug te zetten die ik gisteren voor de zekerheid heb gemaakt,
Krijg ik de volgende melding,

De systeemkopie is gemaakt op een computer met EFI en op deze computer wordt BIOS
Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

Laatst bewerkt:
Kijk eens in het bios hoe de hdd staat ingesteld : IDE, AHCI (RAID) al lijkt mij dit laatste onwaarschijnlijk, want je hebt (voor zover ik weet) op deze machine geen RAID gedraaid. Als de instelling niet op AHCI staat, zet deze daar eens op en probeer het nogmaals.

In je andere topic stelde ik je een vraag omtrent dat leegmaken. Wat is precies de actie die PD heeft uitgevoerd op jouw commando / hoe werd beschreven?

Laatst bewerkt:
Hdd is indeedaad gewoon AHCI

Ik kom eerts in menu en heb gekozen voor default settings 64(runsfrom Ram)
Er waren nog andere keuzes

Live with default settings 64

En

Alternate grafical server

Dan kom ik bij erase disk , en heb gekozen voor ; write zeros to entire drive using dd,

Daarna pc opnieuw opgestart en de schijf opnieuw toegewezen

Nu ben ik echt even van slag ;) Jij schrijft dat je na het opstarten de schijf opnieuw hebt toegewezen, maar je kon toch helemaal niks meer met die machine, er stond toch geen Windows meer op?

Dat kun je doen bij de windowsinstalatie.... Als je moet kiezen op welke schijf windows moet worden geinstalleerd

Nee, vervolgens krijg dan de melding die ik in het begin van de topic beschreef we kunnen geen nieuwe systeempartitie maken of een bestaande systeempartitie vinden,

Heb je trouwens enig idee hoe dit kan? Anders zet ik gewoon de oude c schijf terug,.......Ik heb zojuist nog geprobeerd een systeemkopie terug te zetten die ik gisteren voor de zekerheid heb gemaakt,
Krijg ik de volgende melding,

De systeemkopie is gemaakt op een computer met EFI en op deze computer wordt BIOS
Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

Is de SSD soms niet maagdelijk leeg?

Een uefi wil graag een GPT schijf om van op te starten, is daar een MBR schijf van gemaakt met Parted Magic?

Dan breng ik de pc maar naar computer winkel, die vragen 70 euro voor een windows installatie al hoop ik dat dit ook geldt in mijn geval , in ieder geval bedankt !

Is de SSD soms niet maagdelijk leeg?

Een uefi wil graag een GPT schijf om van op te starten, is daar een MBR schijf van gemaakt met Parted Magic?

Dat denk ik wel.... Lees een stukje terug in de post van TS

Dan kom ik bij erase disk , en heb gekozen voor ; write zeros to entire drive using dd,

Ik kan in parted magic wel nog kiezen voor format to

Btrfs
Exfac
Ext 2 /3 /3/4
F2fs
Fat16/32
Hfs
Hfs+
Jfs
Ntfs
Xfs
En nog enkele

Heeft dat nog zin?

Gooi het maar in mijn pet....
Net zeg je nog dat je alles gedaan hebt tijdens de windows installatie.
Nu heb je het over parted magic...

Snapte er al niks van

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan