Herinstallatie op ssd lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
In die setup venster over de partities, staat daar niets? dus maagdelijk leeg?
Of staan daar partities?
Zo ja, die eerst verwijderen.

Dat heb ik gedaan, nu is hij unallocated, wat nu?

Ik heb op nieuw geklikt en krijg dan de naam partitie1 Type primair, zo heb ik het vanochtend ook gedaan, maar krijg weer de zelfse melding als voorheen, we kunnen geen nieuwe etc. etc.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zou moeten ja..... Maar ik ktijg dus de melding ; we kunnen geen nieuwe systeempartie maken of een bestaande vinden, raadpleeg de logboekbestanden van setup voor meer info,

Die logboeken hebik niet gevonden, maar ik moet nu ook n uurtje weg,

Bedankt vast voor jehulp!

..............en toen waren we weer terug bij af. :shocked:

Weet je wat ik zou doen als het mijn computer was? Misschien heb je het al geprobeerd, maar ik had nu even geen zin om alle berichten terug te gaan lezen, maar pak een conventionele 7200 RPM hdd, sloop de SSD waar je nu problemen mee hebt uit de machine en hang die 7200 RPM erin en probeer Windows te installeren. We gaan het wel lezen als je het wat vindt?

Daarna, als dat is gelukt, hang je die SSD ernaast en ga je eens kijken wat je daarmee kunt.

Laatst bewerkt:
Is die windows 8.1 DVD wel een installatie schijf?

Als je een unallocated space hebt op de schijf. en je gebruikt volgende/next dan zou de schijf door W8 zelf ingedeeld worden.

Lees dit ook even om er een GPT schijf van te maken.
https://technet.microsoft.com/nl-nl/library/dn336946.aspx

Ik ben nuurtje bezig geweest om te probere n er een gpt schijf van te maken maar het lukt echt helemaal niet,
Ik wordt er een beetje moedeloos van dus ik denk dat ik de pc wegbreng, bedankt voor je moeite

Alvorens kosten te maken, is hetgeen ik in bericht 26 schreef geen optie?

Kan ik ook een extra partitie maken op mijn HD drive en daar windows op installeren? Moet volgens. Mij toch gewoon kunnen,

Maar alvorens ik dat doe , wat is het voordeel , wat kan ik daarna meer met mijn. Ssd schijf dan dat ik nu kan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als Windows op een 'normale' hdd is geïnstalleerd, kun je alles wat wij met zijn allen hier op de Helpmij kunnen verzinnen, loslaten op die SSD. Wie weet lukt 't dan wel om die SSD weer tot zijn normale proporties terug te brengen.

Partitioneren met MBR of GPT
Wordt de harde schijf tijdens de setup opnieuw gepartitioneerd dan wordt de keuze tussen MBR of GPT bepaald door de aanwezigheid van een BIOS of EFI/UEFI en de te installeren Windows-versie. Gaat het om de 32-bits versie van Windows of is de computer voorzien van BIOS (waarbij EFI/UEFI ook niet via het BIOS is te activeren) dan wordt de harde schijf tijdens de setup automatisch voorzien van MBR. Wordt de 64-bits versie van Windows 8/7 op een EFI/UEFI-computer geïnstalleerd dan kan een keuze worden gemaakt tussen MBR of GPT. De keuze is echter afhankelijk van de methode waarop de DVD wordt opgestart (in te stellen bij de boot-opties in het EFI/UEFI). Wordt de DVD op de normale wijze opgestart dan wordt automatisch gepartitioneerd volgens MBR terwijl GPT automatisch wordt toegepast wanneer de DVD met EFI/UEFI wordt opgestart (de opstartmodus is toegankelijk via de opstartopties van het EFI/UEFI).

Wordt de installatie-DVD op de normale manier opgestart terwijl de betreffende harde schijf reeds volgens GPT is gepartitioneerd, dan verschijnt (op het moment dat de Windows-partitie moet worden geselecteerd) de foutmelding “Kan Windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf heeft een GPT-partitiestijl.”. Wordt de installatie-DVD daarentegen volgens EFI/UEFI opgestart en is de betreffende harde schijf reeds volgens MBR gepartitioneerd dan verschijnt de foutmelding "Kan Windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf bevat een MBR-partitietabel. Op EFI-systemen kunt u Windows alleen op GPT-schijven installeren.". Er zijn dan twee opties: óf de gehele harde schijf wordt opnieuw gepartitioneerd óf de setup wordt afgebroken om de computer volgens de andere methode op te starten (te wijzigen in de opstartopties van het BIOS dan wel EFI/UEFI).

Uit het werk van SchoonePC geleend.

Een mooi verhaal, ik ben echter niet bekwaam genoeg om uit dit verhaal een oplossing en een stappenplan te dedecteren. Wat me als eerste opvalt is dat ik geen keuze heb gehad bij de formateren tussen MBR of GPT,

Ik kan in parted magic wel nog kiezen voor format to

Btrfs
Exfac
Ext 2 /3 /3/4
F2fs
Fat16/32
Hfs
Hfs+
Jfs
Ntfs
Xfs

zit daar een optie tussen die mogenlijk is,

Zijn jullie in staat mij nav het verhaal van schoone ( heb zijn bijbel trouwens ook voor windows 10) mij verder te helpen?

Mvg

Koen

Je kunt niet kiezen tussen een formattering van MBR of GPT want het is geen formattering maar een schijf indeling en de schijf dient leeg te zijn maar wel als een GPT schijf, zie de link van Microsoft erover.

Kort gezegd, je dient indien je UEFI wilt gebruiken met een GPT schijf je ook een DVD of USB stick dient te gebruiken die ook als zodanig als een UEFI bootitem is opgestart, op elke andere manier krijg je die melding, dat staat er in die quote.
In de bios staat die optie, dient er wel een DVD of stick erin te zitten.
Via de BBS, de biosbootmenu is ook op te roepen om daar die keuze te maken, F8, F10, F11, of F12 kunnen dat zijn, staat in beeld als je opstart.

http://www.partitionwizard.com/partition-wizard-bootable-cd.html
Met deze bootable cd kun je ook een GPT schijf ervan maken.

Met in de UEFI de optie CSM of Legacy op enabled, secure boot uit, dan kun je wel een mbr schijf gebruiken na een reboot.

na veel proberen en zoeken heb ik uiteindelijk media creationtool gedownload en windows 10 op een usb stick gezet,
vandaar lukte het ineens wel om op de ssd windows 10 te installeren,

ra,ra

dank iedereen voor jullie hulp en assistentie
fijne paasdagen en pc plezier

mvg

koen

Insgelijks en idd. "ra,ra". Ik zou er vrij zenuwachtig van worden als het mijn machine was............ ;) :D

Dit is toch de door MS geadviseerde standaard methode... of zit ik er naast.... :o

Zelf neem ik altijd Rufus (vaak minder fouten), maar het resultaat is hetzelfde ... een werkende installatie usb stick.. Toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan