Herinstallatie PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vecom

Banned
Lid geworden
4 jan 2004
Hallo,

Bij kennissen trof ik de volgende situatie aan:
1. Een nieuwe pc
2. Een door 'neefje' uitgevoerde installatie met .....

WinXp Pro; illegale versie. Automatische update stond ingeschakeld, maar werkt uiteraard niet. Bij installatie van SP2 komt - terecht - de melding dat het een niet legale versie van WinXP betreft.
Ik heb aangeboden de pc opnieuw te installeren, mits ze een officiële versie van XP Home aanschaffen.
Dit advies hebben ze opgevolgd. Het betreft een OEM-versie van WinXP Home incl. SP2.
Mijn vraag is de volgende:

Hoe zorg ik - na backup van de data - dat de harde schijf volledig 'blanco' is voordat ik WinXP installeer?
Kan ik de hoofdpartitie verwijderen en vervolgens de cd van WinXP plaatsen, of moet ik alleen formateren en - zo ja - hoe dan?
Of kan dat vanaf de geplaatste cd van WinXP?

Tée

cd van xp erin,tot je aangeboden krijgt dat partitie verwijderd mag worden,dat doe je en maak je weer nieuwe partitie en dan krijg je de kans om te formateren en daarna de instal
wel zorgen dat de cdrom in de bios alst eerste boot staat

Laatst bewerkt:
bij XP Pro komt er in de setup (na het booten van cd) een mogelijkheid om partities te maken/wissen en te formatteren.

ik weet niet zeker of dit bij home edition ook zo is.. maar ik denk het wel. zo niet dan moet je vooraf partitioneren/formatteren.

Hoi,

Bedankt voor de snelle reactie
Moet ik naast de eigen data ook nog drivers e.d. backuppen, of is dat niet nodig?

Tée

het is in iedergeval handig als je even kijkt in windows van welk merk en type videokaart/ geluidskaart en andere hardware is. mochten hier geen drivers voor worden gevonden tijdens de nieuw installatie van xp dan kun je daarna altijd op zoek gaan naar de fabrikant om drivers te downloaden. maar de meeste doorgaanse hardware wordt allemaal al ondersteund door xp.

Ok,

Ik laat ff weten of het allemaal gelukt is (morgen)

Thanks

Hoi,

Excusez moi!
.... voor de late reactie.
Het is allemaal gelukt na een totale format van de C:-partitie, en vervolgens middels het configuratiescherm de - niet ondersteunde - hardware vanaf meegeleverde cd-rom (of een download van internet) bijgewerkt.

Nogmaals Thanks,

Tée

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan