Herinstallatie van Windows 8.1 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

twjbak

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
In het verleden heb ik al eens Windows 8.1 opnieuw geinstalleerd. Als ik nu mijn Windows 8.1 dvd in mijn PC stop krijg ik bij het opstarten niet te zien dat het programma opnieuw kan worden geinstalleerd. In de BIOS staat wel aangegeven dat bij het opstarten gekeken moet worden naar USD/DVD. Helaas krijg ik niet te zien dat opstarten ook via mijn DVD uitgevoerd kan worden. Dat vind ik heel vervelend. Heeft iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen?

Groet

Theo Bakker

CD Rom staat toch gewoon in het BIOS ?
Anders even een fotootje van je Boot Sequence plaatsen hier.

Indien de DVD erin zit heb je dan in de bios bij de bootopties ook een UEFI DVD drive staan?

Bij een UEFI, is eigenlijk een veredelde bios, en W8.1 kan er alleen v.a. een UEFI bootmedium worden opgestart, via een F toets is er ook een boot menu op te roepen, kan F8, F11 of F12 zijn.

Je kan toch gewoon via PC-instellingen kiezen voor de optie Fabrieksherstel? Heb je geen DVD voor nodig.

Zoals Lange Pier heeft aangegeven is er inderdaad sprake van een UEFI instelling. Als ik daarop klik krijg ik geen reactie op een F8, F11 of F12. Kan aangegeven worden was daarvan de reden is dat het niet werkt. Ik hoor daarop een antwoord te krijgen.

Theo Bakker

Zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig, merk en type PC of Notebook mag ook.

Foto van die opstart opties in de bios hier plaatsen wat @Terrarabo wil niet?
Via b.v. kan dat.
http://nl.tinypic.com/

Ik hoor daarop een antwoord te krijgen.
Bij een betalende klant zal dat wel tis hier alleen een vrijwilligers site en heb je niets te eisen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan