Herinstallatie van Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvermeij@norf

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Berichten
14
Hallo, ik heb mijn harde schijf opnieuw gepartitioneerd in C en F schijf en beiden geformateerd (NTFS) en ik probeer vervolgens Windows XP Home edition opnieuw te installeren. Ik start op via de CD Rom vanaf de orgiinele Windows CD en krijg de keus tussen installeren en repareren. Ik kies voor installeren en krijg vervolgens een scherm waarin je met F8 kiest om accoord te gaan met de voorwaarden. Ik druk op F8 maar dan gebeurt er vervolgens niets. Vergeet ik iets. Moet ik soms een parameter meegeven met het formateren zoals vroeger met /s of zoiets.
Graag uw advies

vr.gr. John
 
Herinstallatie Windows XP

Heel graag, het geval is het volgende: ik wil mijn PC opnieuw installeren en heb de PC vanaf de Windows XP Home edition (oem NL versie) vanaf de CD Rom opgestart en via DISKPART de oude partities weggehaald en twee nieuwe gemaakt C en F). Deze heb ik geformateerd (NTFS) en vervolgens opnieuw van af de CD ROM opgestart om Windows opnieuw te installeren. In het scherm dat volgt wordt met F8 gevraagd om accoord te gaan met de voorwaarden voor installatie. Wanneer F8 wordt ingedrukt gebeurt er echter niets. Ik heb inmiddels ergens van de Microsoft site inmiddels begrepen dat tijdens het opstarten vanaf de Windows XP cd op F6 moet worden gedrukt om "third party SCSI or RAID drivers" te installeren. Vraag is waar vindt ik de drivers en welke zijn het precies die ik nodig heb? Mijn PC heeft volgende specificaties:

Midi 6016L-White ATX 400w
Asrock P4VTB LAN/Aud/RAID P4
Asus V9520 M/T FX5200 128 mb
Pentium-4 2.60 GHZ 512/800 Box
DIMM 512 MB PC-333 DDR
Maxtor 80 GB 8mb 133 7200prm L

Als er meer gegevens nodig zijn dan hoor ik het graag.

vr.gr. John
 
Dit is waarschijnlijk waar je moet zijn voor je sata-drivers en ook de rest zou ik voor de zekerheid downloaden,dan heb je ze altijd achter de hand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan