Herinstallatie van XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

atlantisskylab

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Hallo,

Zou er mij iemand een link kunnen doorgeven voor een correcte herinstallatie van Windows XP ?
Tijdens de herinstallatie gebruik ik steeds 2 CD Roms (originele). Op een bepaald moment moet ik ergens iets van i\ 386 ook uploaden. Daarmee sukkel ik enorm....
Zou dit de Service Pack 2 zijn ?
Sommigen vertellen mij dat ik ergens een map van Service Pack 2 - op mijn lopende Windows XP - zou moeten copiëren naar mijn memory stick USB en als ik de vraag krijg tijdens de herinstallatie dan uploaden.
Heeft er iemand ervaring met dit ? Of zou de verkoper of verdeler destijds mij een CD rom niet afgeleverd hebben ?

Thanks for assistance.

Dirk

Tijdens de herinstallatie gebruik ik steeds 2 CD Roms (originele).
Ik vind het vreemd dat je daar 2 DCRoms voor dient te gebruiken.

Zijn het wellicht "Recovery cd's" die de bestanden van een andere (verborgen)partitie moeten afhalen,i.p.v. de originele installatie cd?

Greetz

Het klopt , ik heb wel twee CD roms van XP Media Center Edition en daarnaast een CD Rom met drivers voor Intel. Gemaakte PC op bestelling.

Ik blijf erbij op een bepaald moment moet ik van CD A nr CD B gaan en dan komt de vraag dat ik ergens de i>386 installeren

Als ik zeg ok , dan zegt hij zowel op CD A als op CD B : "niet gevonden" en mijn systeem is volledig vast.

Wat is effectief die i>386 ? Waarvoor staat dat ?

Ik kan ook niet de harde schijf C formatteren.

Omdat het niet lukt ben ik steeds verplicht de PC binnen te brengen bij de verkoper. Bij de herconfiguratie moet ik telkens 20 € betalen Is maar één keer gebeurd.

Ik zou dit zelf willen oplossen want op een Notebook ASUSmet recovery CD Vista geen enkel probleem.

Thanks.

Hm,dit is best een lastige.
Tijdens de herinstallatie gebruik ik steeds 2 CD Roms (originele). Op een bepaald moment moet ik ergens iets van i\ 386 ook uploaden. Daarmee sukkel ik enorm....
Zou dit de Service Pack 2 zijn ?
Nee,dit heeft niets met SP2 te maken.

Klik eens met rechts op Deze computer en dan Eigenschappen,daar kun je zien of SP2 geïnstalleerd is.
Wat is effectief die i>386 ? Waarvoor staat dat ?
Dat is de map waar alle installatie bestanden in staan.
Ik kan ook niet de harde schijf C formatteren.
Dat zou ik ook zeker niet doen,bij dergelijk ingerichte PC's die met "Recovery cd's" werken,weet je maar nooit of je dan ook per ongeluk een bestand verwijderd,wat misschien nodig is om de PC naar de instellingen terug te zetten zoals bij aankoop.
Ik blijf erbij op een bepaald moment moet ik van CD A nr CD B gaan en dan komt de vraag dat ik ergens de i>386 installeren

In plaats van je 20 € te rekenen,zou die verkoper er voor moeten zorgen een werkend systeem af te leveren.

Als je met die 2 cd's,de PC niet kunt terugzetten naar de instelling bij aankoop,is dat niet jouw schuld en heb je waarschijnlijk recht op garantie!!
Op een bepaald moment moet ik ergens iets van i\ 386 ook uploaden. Daarmee sukkel ik enorm....
Staat die i386 map op de hardeschijf,of op een van de bijgeleverde cd's?

Ingeval van op cd,geef dan even precies aan op welke en ook met welke cd je als 1e op moet starten om de herinstallatie uit te voeren.

Tenlaatste,SP2 dient op de installatie cd te geïntegreerd,het is niet mogelijk dit op een andere manier (mee) te instaleren.Wel te doen als update via Microsoft.
Of zou de verkoper of verdeler destijds mij een CD rom niet afgeleverd hebben ?
Zo te zien heeft hij een niet goed werkende cd afgeleverd ;)

Greetz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan