herinstallatie windows 2000 pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

blaadje

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
hallo; heb juist tweedehands laptop (Laptop IBM ThinkPad P3 500MHz, 256MB, 12GB) gekocht en die werkte perfekt(gewoon kabeltje in en zonder probleem op internet)nu is probleem dat die met nederlandstalige versie geinstalleerd is en dat die voor vriend is in gambia en dus heb ik met versie die ik op torrents gevonden heb opnieuw geinstalleerd int engels (Win2k_Pro_ENG_SP4(KeyPrepared_SysGhost_Edition) en die leek eerst ook goe te werken tot ik internet wou(via wizard enz maar gewoon geen verbinding te krijgen en eerste versie alles echt vlot) dus mn vraag is hoe krijg ik da gefixt of eender welke oplossing (xp poroberen ofzo)
alvast bedankt

beste marcel,

ik denk dat blaadje gelijk heeft everst kan een beedje ingewikkeld over komen (wel een super programma) maar toch je kan het ook kijken op de volgende manier:
rechts klik op deze computer kies eigenschappen(properties) tablad hardware kies dan voor aperaatbeheer( device manager) dan kan je ook al je hardware vinde staat daar ? of ! tjes dan is er iets niet goed of helemaal niet geinstaleerd. dan moet je naar de site van IBM gaan en daar onder service of drivers of zo iets je type nr invoeren en je nieuwste drivers downloade.

Thom,:thumb:

everest idd beetje ingewikkeld:-))

alvast bedankt voor antwoord;
tijdje via everest zitten proberen maar maakte mij niet echt wijzer ondertussen inderdaad wel opgemerkt via hardware dat er paar met uitroeptekens stonden gevolgd door driver niet geinstalleerd:
ethernet controller
video controller (vga compatible)
pci serial port
unknow??
al meer dan tervergeefs op site ibm/lenovo naar drivers gezocht maar blijkbaar ziende blind; zou fijn vinden nog keer aanwijzing te krijgen

thx

re:

Ik ben er wel bijna zeker van dat hij op de site van ibm moet staan. Je zou onder ook is onder de laptop een model nr of een product nr of een serial nr (vaak als S/N aan geduid) moeten zoeken en die ergens op de ibm site moeten in tikken. En anders is er nog een option om het via http://www.driverguide.com/
kunnen proberen maar daar is inloggen wel verplicht.

Hoop dat je hier wat aan heb Thom

Ik ben er wel bijna zeker van dat hij op de site van ibm moet staan. Je zou onder ook is onder de laptop een model nr of een product nr of een serial nr (vaak als S/N aan geduid) moeten zoeken en die ergens op de ibm site moeten in tikken. En anders is er nog een option om het via http://www.driverguide.com/
kunnen proberen maar daar is inloggen wel verplicht.

Hoop dat je hier wat aan heb Thom
ok ;allezins al bedankt voor moeite
heb deze middag via site ibm+modelnr paar drivers geinstalleerd en helpt niet/staan wel in map drivers onder my computer maar helaas
kweet niet of dat mogelijk is maar heb stilaan de indruk dat die versie win 2000 die ik gebruikt heb niet echt koosjer is
alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan