Herinstallatie windows 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeres

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2004
Geachte deskundigen, (ik vind de aanhef altijd lastig)

Ik herinstalleer windows 2000 af en toe, maar ik moet elke keer ook weer alle updates van windows 2000 downloaden (om mijn systeem opnieuw up to date te krijgen). Dat is echter een tijdrovend en vervelend werk! Ik neem echter aan dat deze updates gewoon ergens op mijn pc staan opgeslagen, want deze is op dit moment immers up to date.
Daarom heb ik de volgende vragen:

Welke bestanden moet ik bewaren voor een herinstallatie ?
Waar staan deze updates (bestanden)? (namen en path a.u.b.)
Hoe installeer ik deze updates opnieuw! Ik bedoel, hoe breng ik het onder de aandacht van Windows dat deze bestanden zich al op mijn computer bevinden?

Alvast bedankt!
Het zou mij, en misschien niet mij alleen, een hoop tijd kunnen besparen.

Hallo Joeres,

De updates en hotfixes staan niet bruikbaar op je computer. Wat ik gedaan heb is misschien ook wel wat voor jou:
De grootste en meest wezenlijke updates zijn de servicepacks. Voor Windows 2000 is de meest recente (en die bevat ook de vorige servicepack-reparaties), is servicepack 4: hier de nederlandse versie downloaden (ca 125MB). Wanneer je die ergens op een computer of diskje bewaart, en installeert ná herinstallatie, ben je een stuk sneller door de updates heen daarna. Zorgen dat Windows ze installeert is simpelweg een kwestie van dubbelklikken en de instructies in de dialoogvensters opvolgen. Dat geldt ook voor onderstaande.

Op dezelfde manier kun je DirectX 9 downloaden: hier de downloadpagina (ca 33MB).

Vroeger had ik ook altijd Internet Explorer in een kant en klaar pakketje, maar die is in de recentste vorm niet als totaalpakket binnen te halen om ongeïnstalleerd op te slaan (is wel een truuk voor, maar die is te complex voor nu denk ik -daarnaast wordt zo'n browser zo vaak aangepast om veiligheidsredenen dat het sowieso beter is die online binnen te halen).

Op de downloadsectie van Microsoft (maar ook ergens op de updatepagina) kun je de losse updates ook binnen halen zonder ze te installeren.

Als je bovenstaande eenmaal binnen hebt, kun je sneller van start bij/na de volgende herinstallaties. Concreet is dit dus niet wat je vraagt ("heb ik ze al ergens om ze te recyclen?") maar in het algemeen is het misschien wel wat voor je.

Succes!

Laatst bewerkt:
als alles perfect draait en geinstalleerd is maak er dan met norton ghost een image van,dan zet je in 10 min je hele syteem weer up to date terug

bedankt!

Hallo Joeres,

De updates en hotfixes staan niet bruikbaar op je computer. Wat ik gedaan heb is misschien ook wel wat voor jou:
De grootste en meest wezenlijke updates zijn de servicepacks. Voor Windows 2000 is de meest recente (en die bevat ook de vorige servicepack-reparaties), is servicepack 4: hier de nederlandse versie downloaden (ca 125MB). Wanneer je die ergens op een computer of diskje bewaart, en installeert ná herinstallatie, ben je een stuk sneller door de updates heen daarna. Zorgen dat Windows ze installeert is simpelweg een kwestie van dubbelklikken en de instructies in de dialoogvensters opvolgen. Dat geldt ook voor onderstaande.

Op dezelfde manier kun je DirectX 9 downloaden: hier de downloadpagina (ca 33MB).

Vroeger had ik ook altijd Internet Explorer in een kant en klaar pakketje, maar die is in de recentste vorm niet als totaalpakket binnen te halen om ongeïnstalleerd op te slaan (is wel een truuk voor, maar die is te complex voor nu denk ik -daarnaast wordt zo'n browser zo vaak aangepast om veiligheidsredenen dat het sowieso beter is die online binnen te halen).

Op de downloadsectie van Microsoft (maar ook ergens op de updatepagina) kun je de losse updates ook binnen halen zonder ze te installeren.

Als je bovenstaande eenmaal binnen hebt, kun je sneller van start bij/na de volgende herinstallaties. Concreet is dit dus niet wat je vraagt ("heb ik ze al ergens om ze te recyclen?") maar in het algemeen is het misschien wel wat voor je.

Succes!

Hallo anykey!

Bedankt voor je reactie, zo deed ik het altijd al, waarna ik drive image gebruikte voor een image. Omdat ik echter een paar keer problemen heb gehad met drive image, twee of drie keer kon ik de image niet terugzetten, ben ik met dat product gestopt. Bedankt voor je reactie!

met vriendelijke groet
Joeres

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan