Herinstallatie Windows 7 op 'verkeerde' schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

globe

Verenigingslid
Lid geworden
18 mrt 2001
Ik heb hier een PC staan een brakke Windows 7 installatie.

In deze PC zitten 2 fysieke harde schijven (Harddisk 0 -> C; Schijf en Harddisk 1 E: en F: schijf)

De originele recovery DVD's heb ik er bij.

Als ik deze draai wordt Windows 7 echter op E: geinstalleerd (harddisk 1) terwijl ik deze op C: 0 (harddisk 0) wil hebben.

Nu kan ik simpel C:/ formatteren en de procedure nogmaals doen met de recovery DVD's maar is er geen simpele manier om Hardddisk 0 en Harddisk 1 te verwisselen zodat mijn E: schijf vanzelf de C: schijf wordt?

Laatst bewerkt:
ben er al uit.

In de BIOS beide schijven verwisseld en via computerbeheer de juiste schijfaanduidingen weer terug gezet.

Heerlijk! zo'n verse windows install.

Ja lekker he, wil je die zou houden?
Dan check na het installeren van software wat de software gaat starten samen met windows.
Je kan in taakbeheer zien welke processen er geladen zijn. (klik rechts op de taakbalk en je vindt taakbeheer)
In de programma's zelf kan je instellingen bekijken of deze automatisch opstarten van onderdelen van het programma aan of uit zijn in gesteld.
Vind je dat niet in het programa, kan je dat vinden in MSCONFIG systeemconfiguratie en in services.

Deze 2 vindt je in configuratiescherm/Systeembeheer
Belangrijk is dan te weten welke je nodig hebt en welke niet, met betrekking op een snel en veilig systeem.
http://technet.microsoft.com/nl-nl/sysinternals/bb896653
Met dit programma kan je nog gedetaileerder bijhouden wat er geladen is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan