Herinstallatie Windows lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen1989

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
Hoi

Ik was daarnet bezig om mijn pc te herinstalleren maar dat lukt me niet.

Stak de Windows cd in de computer, ik sloot hem af, startte opnieuw op, dan gaf hij: trying to boot from cd-rom ofzo iet, maar dat lukte hem precies niet want hij startte gewoon weer windows op, zoals altijd.

In het bios heb ik ingesteld dat cd-rom het eerste is wat hij moet doen, maar hij doet juist niets als de cd er inzit, iemand een oplossing?

Hoeveel cd-rom stations heb je?

Als je er 2 of meer hebt, kan dit problemen opleveren

Hoeveel cd-rom stations heb je?

Als je er 2 of meer hebt, kan dit problemen opleveren

Slechts 1, die dvd's en cd-roms kan spelen

Een gewone cd wil hij wel openen, als ik de windows cd er in steek gebeurd er niets, tegenover mijn laptop daar opent hij de windows cd perfect

Heb je toevallig geen dvd/cd brander in je pc zitten probeer daar anders eens van op te starten met de win setup cd.

Misschien over het hoofd gezien dat hij vraagt om een toets in te drukken als je van cd wilt starten? Hij geeft je daar een seconde of drie de tijd voor, reageer je niet binnen die tijd, dan start hij vanaf harde schijf op...

Misschien over het hoofd gezien dat hij vraagt om een toets in te drukken als je van cd wilt starten? Hij geeft je daar een seconde of drie de tijd voor, reageer je niet binnen die tijd, dan start hij vanaf harde schijf op...

Neen zo slim ben ik wel om dat niet te vergeten hoor, hij startte gewoon de windows opnieuw op

Hoe zit je drive aangesloten, als slave achter de hd?

Dat is makkelijk te leren.
De harde schijf hoort aan het korte uiteinde van de lintkabel op de eerste controller, een blauwe aansluiting waarschijnlijk (de eerste of de tweede controller is niet het belangrijkste). Het tweede station (de DVD speler) aan het korte uiteinde van de tweede kabel en bij voorkeur niet in het midden van de eerste kabel. De communicatie wordt ook langzamer met twee drives aan één kabel. De drives aan de (kortere) uiteinden van de kabel zijn Master en drives die je eventueel aansluit in het midden van de kabels heten Slave. Aan de achterkant van een drive zit altijd een rij pennetjes met ergens een jumper er overheen. Die bepaalt welke status een drive heeft en dat moet dus overeen komen met de plaats aan de kabel. Een heel gedoe maar wel belangrijk. Ter verduidelijking twee plaatjes.

Hoe is de fysieke staat van de CD eigenlijk. Misschien kun je de CDRom dan op de harde schijf zetten. als je alleen een herstelinstallatie doet is dat niet moeilijk. Die map noem je ook I386 net als op de CDRom.

Controleer de DVD drive ook in apparaatbeheer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan