Herinstallatie XP niet gelukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrick1977

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jul 2009
Beste mensen,

laat ik beginnen met te bekennen dat ik een leek ben op gebied van computers. Zo lang alles loopt kan ik er prima mee overweg, maar zodra er iets mis gaat dan :shocked:
Ik zal zo uitvoerig mogelijk uitleggen wat er gebeurd is, zodat ik het duidelijk over breng:

Laatst was ik bezig met mijn toshiba satellite de maandelijkse backup naar de externe hd te maken. Plots hield het systeem er mee op, er was geen voor- of achteruit meer in te krijgen. Op ctrl+alt+del reageerde de pc niet meer, en na een half uur wachten leek de power-knop de enige oplossing. Echter, bij het herstarten bleef de opstartprocedure zich herhalen, telkens opnieuw. Bij opstarten via windows xp cd-rom, gaf de laptop aan dat de hd niet te vinden was. Navraag bij de lokale pc-shop leerde mij dat de hd was vastgelopen en als verloren beschouwd moest worden. Omdat weggooien altijd de laatste optie is, heb ik de hd geformatteerd. Opeens had ik nu naast de c: ook een d: drive, waarbij de c: nog maar 7 mb groot is. Na herinstallatie van windows xp professional vanaf cd, liep alles goed, behalve:

1. de usb2-poort wordt niet meer als snelle poort herkend. Hij werkt nu heeeeel langzaam
2. de geluidskaart wordt niet meer herkend, ik kan dus geen geluiden meer afspelen

De laptop heb ik destijds via een collega overgekocht, heeft het 3 jaar lang prima gedaan. maar ik weet niet 'meer' dan dat het een toshiba satellite is (geen type of iets dergelijks). Iemand gaf me als tip dat ik servicepack 2 moet installeren, maar dat lukt niet omdat de versie van xp niet origineel is.

Tot zover mijn verhaal, ik hoop dat iemand tips / hulp wil bieden. Als er nog aanvullende gegevens nodig zijn dan hoor ik het graag, houd er daarbij aub rekening mee dat ik een leek ben.

In ieder geval alvast bedankt! :thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Je zou met behulp van pc wizard kunnen kijken welke hardware je hebt maar staat er niets onderop het notebook meer en dan bedoel ik type?

Modag

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan