Herinstallatie XP wil maar niet lukken..

Status
Niet open voor verdere reacties.

plantopographique

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Ik tracht mijn MEDION 8383 pc opnieuw te herinstalleren met de bijgevoegde windows XP en recovery cd's. Dit wil maar niet lukken. De harde schijf is verdeeld in 3 partities, met name de C-partitie waar de windows normalerwijze geïnstalleerd wordt, de E-backup partiti e en de F-recovery partitie.
Als ik de recovery cd inleg krijg ik na de nodige stappen te hebben doorlopen, een zwart scherm waarna niets meer gebeurt.
Als ik de bijgeleverde windows dvd inleg dan wordt de setup uitgevoerd totdat de pc opnieuw opstart, vervolgens wordt de setup negen keer onderbroken door volgende meldingen (blauw scherm) msvcp50.dll, ntart.P.chm, ntcmdsP.chm, odbc32.dll, msvcp60.dll, msvbvm60.dll, netplwiz.dll, ntmssvc.dll en als laatste odbctrac.dll ontbreken...
Ik heb ook een uitgebreide FORMAT van de C-partitie gedaan, geen fouten vastgesteld.
Enkele maanden geleden heb ik het originele geheugen van 512 MB uitgebreid naar 4096 MB. Zou dat de oorzaak zijn ?

Hoi,

Na wat onderzoek blijkt je pc van 2004 te zijn en eerlijk gezegd kan ik me bijna niet voorstellen dat het aanwezige moederbord/Bios 4GB geheugen ondersteunt (afgezien v.d. noodzaak) Daarbij is de HDD ook al 6 jaar oud dus die loopt wellicht ook op z'n laatste benen. Voor dat je er geld aan gaat uitgeven kun je wellicht overwegen eens langzaam aan een nieuwe te denken? Alle hardware componenten zijn toch ook al 6 jaar oud.
Ik ben me ervan bewust dat ik je geen oplossing heb aangeboden maar na enkele reviews te hebben bekeken was mijn keuze snel gemaakt.
Succes.

Je hebt inderdaad een punt...ik zal een nieuwe aankoop overwegen. Anderzijds, tot nu toe liep ie als een trein. Hopelijk komt er binnenkort een nieuwe desktop pc in de ALDI.

Mvg.

Volgens mij hadden ze er laatst een, maar om op je vraag terug te komen heb je die revovery cd/dvd eens goed schoongemaakt? Door al die jaren liggen is hij wellicht enigzins vervuild geraakt, dat kan n.l. ook de oorzaak van je foutmeldingen zijn tijdens de installatie. Een beproefde manier is ze even onder de kraan te houden (koud) en dan voorzichtig te drogen met een zachte doek van binnen naar buiten,dus niet met de groef e/o draairichting poetsen..
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan