Herinstallatie XP wilt niet lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

lourensNL

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Sinds enige tijd wil ik mijn Windows XP versie herinstalleren om mijn PC wat sneller te maken. Op mijn Laptop heb ik met een XP Pro CD een versie geïnstalleerd, er was 1 partitie, die heb ik helemaal geformatteerd en 2 partities gemaakt, zodat ik ook nog voor de volgende keer iets kon back-uppen.

Nu mijn PC, een tijdje geleden wou hij niet opstarten, maar door hem in de veilige modus op te starten, en daarna met de laatst goed werkende versie laten opstarten doet hij het nu weer.
Toch wil ik een helemaal schone PC, dus ik duw de XP Pro CD erin, laat hem booten en ik kom op het scherm waar hij al die bestanden laad op het begin. Dan zegt hij dat hij bezig is Windows te starten. Vanaf daar gaat het scherm zwart, en komt er een Blue Screen Of Death in beeld. Ik heb een andere CD gebruikt, hetzelfde probleem. Het BSOD zegt dat er iets mis is met de harde schijf, en dat het voorkomt dat er schade toegedaan wordt. De code is:
*** STOP: 0x0000007B (0xF78E2524, 0xC0000034, 0x00000000, 0,00000000)

Ik wil mijn PC graag weer schoon hebben, maar ik durf nog niet via normaal Windows de C schijf te formatteren,
1 lukt dit niet omdat hij zegt dat er programma's bezig zijn
2. Doet Windows het dan nog wel?

Ik vraag jullie dus even om raad, hoe ik kan zorgen dat de boot CD het weer gaat doen. Ik heb mijn bestanden al ge back-upt op een 2de partitie, dus dat is geen probleem

Groeten Lourens

Ik heb in Apparaat beheer gekeken, en daar staat 1 SCSI/RAID Host Controller met een uitroeptekentje. Ik heb geprobeerd Stuurprogramma bijwerken maar dat doet het natuurlijk niet. Mijn harde schijf is volgens mij geen RAID. Ik heb mijn BIOS bijgewerkt (Dell) en ik heb een Intel Max Storage Manager geinstalleerd, tevergeefs.

Weet iemand nog een oplossing?

Je hebt de harde schijf waarschijnlijk aan een SCSI controller hangen, dan moet je tijdens de xp setup ook kiezen om de SCSI drivers te laden.

grts

Oke, ik heb dus mijn computer weer geboot via de CD, en dan op F6 geklikt om andere SCSI controller te laden, dus ik kom in zo'n scherm met een CD, of toch niet laden, maar ik heb geen speciale CD voor die andere controller? Kan ik hem niet via Wndows installeren>

Ok, het moet als volgt:

Allereerst moet je zorgen dat je de SATA drivers hebt, die staan op de CD die bij je moederbord hoort.
Heb je die niet, dan downloaden vanaf de site van de moederbord bakker.

Volgens de SATA drivers op diskette zetten.

Dan Windows opstarten, wanneer daarom gevraagd wordt, F6 intoetsen en dan de diskette in de diskettedrive van de computer doen.
De rest wijst zich zelf!

Oke, ik ga het zo proberen maar nog 1 vraag. Ik heb mijn moederbord opgezocht, maar het enige wat ik kon vinden was Dell DM061? Dat is toch geen moederbord.

2. Mijn PC wilt niet meer opstarten na een poging om XP Pro te installeren, maar ik kan nog wel tot het Boot-up CD scherm komen.

3. Ik heb gekeken naar de BIOS settings en harde schijven, maar daar staat niks van (S)ATA,
ik zie alleen RAID, dus dat zou toch goed moeten zitten

Mijn hoofdvraag is, welk moederbord heb ik, of als je eens een voorbeeld kan geven, zodat ik even kan googlen, en dat weet waar ik moet naar zoeken.

edit:

Ik heb een SATA harddisk, dat heb ik even opgezocht, maar wel met RAID controllers? kan dat kloppen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan