Herinstallatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Berichten
754
Omdat ik problemen heb met de werking van een HP 3100C scanner, wordt mij door HP aangeraden Windows XP Home Edition opnieuw te installeren. Ze raden me wèl aan "een backup te maken, omdat bestanden verloren kunnen gaan". Met 20Gb aan bestanden is dat even niet zo gemakkelijk als je geen extra harddisk hebt.
Mijn vraag is nu: Welke risico's voor verlies van data zijn er bij een herinstallatie?
Dank voor een reactie.
 
Ik heb zelf nét een herinstallatie gedaan. (internet problemen). XP geeft je de keus tussen een complete reinstall of een herstelinstallatie.

Deze laatste heb ik gekozen; dat is de optie waarbij je bestanden en userid's (als je die hebt) en alle instellingen bewaard blijven.

Dat werkt overigens prima. Eén nadeel: alle instellingen die XP hád vwb aansturing van je moederbord ben je kwijt, zoals de biosinstellingen van powermanagement wat ervoor zorgt dat je pc automatisch uitgaat als je afsluiten kiest. Maar dat is zelf wel weer op te lossen. Waarbij ik overigens wel moet zeggen dat e.e.a. wel wat trager is geworden maar daar werk ik nog aan....

Succes!
 
Kunnen we niet beter kijken waarom je scanner het niet doet?

Kun je het probleem uitleggen?

Lekker makkelijk van HP om te zeggen dat je windows opnieuw moet installeren. Dat kunnen we hier op helpmij ook bij ieder probleem zeggen:D :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
....Lekker makkelijk van HP om te zeggen dat je windows opnieuw moet installeren.......
Helemaal mee eens; daar staat de doorsnee Helpdesk al vlot mee klaar, met die opmerking. Zo ook bij mij, bij het opnieuw aan de praat krijgen van mijn internet na verhuizing: eerst moest Windows opnieuw geinstalleerd en toen dat niet de oplossing was, zei de vriendelijke heer: Dan moet u uw harde schijf even formatteren.

Nou, ik daggut niet. Probleem is inmiddels door onverklaarbare wijze opgelost maar dat soort opmerkingen krijg je al vlot.

Feit blijft, dat herinstallatie van XP als je de goeie optie kiest, wel goed gaat (doorgaans) en je bestanden laat staan. Bij mij is de PC wel 3 x trager geworden maar daar werk ik nog aan... (of open binnenkort een nieuw topic daarover...:cool:
 
De reactie van HP ligt iets genuanceerder. Ze hebben me al wel een aantal algemene oplossingen aan de hand gedaan die niet werkten en komen dan -nmm inderdaad erg gemakkelijk- met even XP herinstalleren, zonder enige garantie dat mijn problemen zijn opgelost natuurlijk.

Dit is mijn probleem, zoals ik dat aan HP meldde:

Ik ben in het bezit van een ScanJet 3300C die met de meegeleverde software op mijn vorige PC prima werkte. Na de aanschaf van een Compaq S5390FR met voorgeïnstalleerde Windows XP (familie versie) heb ik de software opnieuw geïnstalleerd, maar ik ondervond steeds problemen. Inmiddels heb ik van de HP-site sj650 en sj700 gedownload die ik na elkaar heb geïnstalleerd, maar dat levert géén stabiele configuratie op. Soms start hpprsclt.exe enige keren correct en kan ik scannen dan blokkeert het programma weer en verwijder ik alles maar weer en laat sj650 en sj700
weer waarna ik ik soms weer iets kan scannen en soms blokkeert het meteen weer. Er lijkt een probleem te zijn met "Scanbutton Watch Window"

Wie helpt mij?

Ik heb dezelfde vraag nu ook in de Scannerrubriek gesteld:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?postid=1182780#post1182780
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan