Herinstallatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juudje

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2003
Op de PC van mijn kids heeft altijd XP Pro gedraaid. Nu was deze PC zo vervuild met spyware en adware dat ik XP opnieuw wilde installeren. CD-Rom gebruikt, schijf geformatteerd en XP geïnstalleerd.

Dat ging allemaal goed totdat de hardware werd geïnstalleerd. Halverwege het 'lijntje' liep hij vast en gaf een blauw scherm met een stop error. Na vele malen opnieuw opgestart te hebben en andere dingetjes te hebben geprobeerd, heb ik de schijf aan mijn eigen computer gehangen en daar XP geïnstalleerd. Dat liep allemaal erg soepeltjes.

Dezelfde harde schijf weer in de PC van de kids gehangen en daar begon de ellende weer.
Hij startte niet op. Gaf dit keer een zwart scherm met de mededeling "bad pool call" (of zoiets), waarbij ik in het bios de cache en shadows uit moest zetten, maar ook dat hielp niet.

Kan iemand me hierbij helpen, want een niet werkende PC voor 2 kinderen is geen lolletje... :p

Het is (meestal) niet mogelijk om Windows XP te installeren op een schijf en deze dan in een andere pc te plaatsen en dat alles vlekkeloos werkt. Er zijn uitzonderingen dat als er 1 driver ontbreekt dat windows em zelf installeert maar in de basis kan dit allemaal niet.

Als er iets fout gaat bij het installeren zou ik het volgende doen:

Haal alle hardware die niet voor de basis-setup belangrijk zijn eruit. en koppel alles los zodat je het volgende over houdt:
- Mbord
- CPU
- HDD
- CD/DVD-rom
- Muis en kbord
- eventueel videokaart

Installeer nu windows xp. Mocht dit goed verlopen plaats dan 1 voor 1 de hardware terug en kom vanzelf de fout tegen. Mocht je met de basis setup niet kunnen installeren draai dan pc check (programma om pc hardware te tjekken). Dit kan opstarten van floppy zonder dat je in windows zelf zit.

Suc6!...

XP installeren op een harddisk en deze dan in een andere pc hangen zal niet gaan, of de twee computers moeten precies hetzelfde zijn.
Maar als je de schijf in de pc van de kids doet en dan zorgt dat je met cdrom kunt opstarten dan kun je de gehele harddisk opnieuw formatteren (ntfs) en dan zou het goed moeten gaan.
Als je een foutmelding krijgt schrijf die dan even precies op. Dit werkt iets makkelijker voor ons.

Ik krijg de volgende melding:

Er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Voer een systeemdiagnose uit van de software van de hardwareleveranciers. Voer een geheugencontrole uit en zoek naar geheugenfouten of niet werkend geheugen. Verander eventueel van beeldschermadaptor.

Technische informatie : *** STOP: 0x 0000007 F (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.

Denk dat je op de PC van de kids eens gewoon overnieuw moet beginnen.
In bios instellen CDrom als eerste boot zetten,en opstarten met CDrom er in.

Geplaatst door Juudje
Ik krijg de volgende melding:

Er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Voer een systeemdiagnose uit van de software van de hardwareleveranciers. Voer een geheugencontrole uit en zoek naar geheugenfouten of niet werkend geheugen. Verander eventueel van beeldschermadaptor.

Technische informatie : *** STOP: 0x 0000007 F (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.

Wissel voor de gein je geheugenstrips eens om, dit wil nog wel eens werken bij problemen met het naar het geheugenschrijven van een xp-installatie

Deze foutmelding wijst voor 99% op een geheugen fout.

Dus verander je geheugen eens en kijk wat er dan gebeurd.

Nog een vraagje. Het is toch per toeval geen HP Pavilion 7840 ?

Ik heb jullie tips (zoals de geheugen bankjes verwisselen) nog geprobeerd, maar blijf dezelfde mededeling krijgen. Ik heb nu maar 98 SE erop gezet. Die werkt namelijk wel.
Wat het probleem was, weet ik dus nog steeds niet. Maar de kids hebben straks weer een werkende PC.
(En ik heb daardoor mijn handen weer vrij... :) )

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan