herinstallatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

pebe1988

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Berichten
29
mijn oc werd steeds trager en trager en ik besloot mijn pc opnieuw te installeren met windows XP, ik deed de cd in de speler en ik kwam na een tijdje bij het blauwe scherm waarin in mijn partities moet indelen, na dit gedaan te hebben krijg ik een blauw scherm waarin staat dat alle files die te maken hebben met de installatie gekopieerd worden, daarna komt er een ander blauw scherm waarin staat dat de pc na 15 seconden zal worden afgesloten, als de pc opnieuw opstart staat er bovenin mijn scherm dat de partitie niet geopend kan worden en dat de pc weer via de cd moet worden opgestart, als hij dit doet begint het hele verhaal weer opnieuw met partities indelen e.d. wie kan mij helpen?
 
bij dat laatste gedeelte moet je dus niet op een knop drukken ,maar het proces door laten gaan
 
Ook dan blijft hij zeggen dat de partitie niet gevonden word. wat nu?
 
heb je die partitie wel op actief staan?
pebe1988 is toch met een schijf\partitie bezig,waar al een werkende besturing opgestaan heeft,dus is die partitie altijd al actief geweest ;)

Greetz
 
Dat lijkt mij ook, maar ja ik ben geen expert... graag zou ik dus willen weten hoe ik van het installatieprobleem afkom! het installeren gaat dus goed tot het moment dat hij zich opnieuw moet opstarten, dat duurt 15 seconden dan start 'ie opnieuw op en zie je een knipperend streepje bovenin waarna er staat: could find partition... en nog wat.. hoe kan ik er voor zorgen dat hij de partitie wel vindt?
 
dan start 'ie opnieuw op en zie je een knipperend streepje bovenin waarna er staat: could find partition... en nog wat..
Als de tekst te snel voorbij komt,probeer dan met de pause knop de boel stil te zetten,zodat je de melding kunt noteren.Het geeft misschien net de info die je nodig hebt.

Wat je verder zou kunnen proberen,is de PC zo kaal mogelijk te maken.
Alles er uit en af zodat je alleen videokaart,geheugen en CDRomdrive hebt.

Bios instellingen eens nalopen,of er iets uit of juist aan moet staan.
 
Bios instellingen? leguit... met alles eruit halen bedoel je dus dingen die op je moederbord zitten, bij mij is alles onboard behalve mijn netwerkkaart... die zal ik er af proberen te halen... ik report het later...
 
In het bios komen,gaat over het algemeen door een paar maal op de Del-toets te drukken tijdens het opstarten.Soms F2 of een andere F-toets.

Moet overigens te zien zijn,tijdens het opstarten is te lezen welke toest dit is.

Als het goed is,heb je een boekje gekregen dat bij het moederbord hoort,daar staan over het algemeen de schermen beschreven,die je in het bios kunt aantreffen.

Kijk in ieder geval naar de instellingen van de onboard video.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan