Hallo,
Mijn oude laptop Acer Aspire 3104WLMi was kapot. Mijn idee harde schijf kapot. Deze heb ik inmiddels vervangen en nu hoop ik dat we deze laptop nog wat langer kunnen gebruiken.
Ik heb met de Windows XP CD's XP opnieuw geinstalleerd, bijgewerkt (wat een klus) en de drivers gedownload en geinstalleerd.
De laptop werkt nu redelijk maar ik heb nog wel 2 vreemde problemen (weet niet of ze gerelateerd zijn).
1.
Bij het booten komt een vreemde tekst in beeld, iets als
Intel Undi PXE 2.0
For Realtek RTL8139(X) .................... PCI ast Ethernet controller V2.13
Client Mac adres xxxxxxxxxxxxxxx GUID xxxxxxxxxxxxxxx
DHCP
daarachter staat een pipe een tijdje te draaien en dan verschijnt
(soms: PXE no bootfile received)
PXE-M0F Exiting ROM
Dit stond er voorheen zeker niet.
Vervolgens start laptop gewoon op.
2.
Ik zie geen Wlan icoon rechts in de taakbalk.
Bij apparaatbeheer staat bij netwerkadapters enkel realtek rtl8139
Er staat nog wel een gele vraagteken bij netwerkcontroller.
De broadcom-driver van de acer-site gedownload en geinstalleerd, lost dit niet op.
Iemand een idee.
Misschien was de gecrashte harde schijf maar een deel van het originele probleem. Zou jammer zijn als ik het niet meer in orde krijg. Tegelijkertijd bedraad werkt de laptop nu met vreemde opstart wel gewoon.
Alvast bedankt,
Maia
Mijn oude laptop Acer Aspire 3104WLMi was kapot. Mijn idee harde schijf kapot. Deze heb ik inmiddels vervangen en nu hoop ik dat we deze laptop nog wat langer kunnen gebruiken.
Ik heb met de Windows XP CD's XP opnieuw geinstalleerd, bijgewerkt (wat een klus) en de drivers gedownload en geinstalleerd.
De laptop werkt nu redelijk maar ik heb nog wel 2 vreemde problemen (weet niet of ze gerelateerd zijn).
1.
Bij het booten komt een vreemde tekst in beeld, iets als
Intel Undi PXE 2.0
For Realtek RTL8139(X) .................... PCI ast Ethernet controller V2.13
Client Mac adres xxxxxxxxxxxxxxx GUID xxxxxxxxxxxxxxx
DHCP
daarachter staat een pipe een tijdje te draaien en dan verschijnt
(soms: PXE no bootfile received)
PXE-M0F Exiting ROM
Dit stond er voorheen zeker niet.
Vervolgens start laptop gewoon op.
2.
Ik zie geen Wlan icoon rechts in de taakbalk.
Bij apparaatbeheer staat bij netwerkadapters enkel realtek rtl8139
Er staat nog wel een gele vraagteken bij netwerkcontroller.
De broadcom-driver van de acer-site gedownload en geinstalleerd, lost dit niet op.
Iemand een idee.
Misschien was de gecrashte harde schijf maar een deel van het originele probleem. Zou jammer zijn als ik het niet meer in orde krijg. Tegelijkertijd bedraad werkt de laptop nu met vreemde opstart wel gewoon.
Alvast bedankt,
Maia