Herinstalleren windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwin93

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2007
Hallo, :(

mijn computer is:
-heel traag
-ik heb em al HÉÉÉÉL lang
-hij staat helemaal vol met allerlei domme bestanden waarvan ik sommige niet kan verwijderen

dus ik d8 ik ga hem opnieuw installeren dus ik CD erin gedaan krijg ik
Windows Setup dus ik klik op: Windows opnieuw installeren krijg ik dit:
f_Windowssetum_19d6d8d.png

ik weet wel hoe het komt want mijn computer is 2 jaar geleden gecrashed dus we hadden hem naar computer zaak gebracht en zij hebben hem opnieuw geïnstalleerd,
met HUN cd (windows proff) maar ikzelf heb windows home edition dat is dus een andere verie:p

dus ik handleiding opgezocht ik de volgende stappen gevolgt:

1 Save and close any open files and exit any open programs

2 Insert the Operating System CD (besturings systeem CD). If any program starts automatically, exit the program before proceeding.

3 Shut down the computer trough the Start menu and restart the computer.

4 Press <F12> immediately after the prompt appears in the upper right corner of the screen.

( TOT NU TOE GAAT ALLES GOED )

5 Press the arrow keys to select CD-ROM, and then press <Enter>

( GAAT OOK NOG GOED )
Dan...

6 When the "press any key to boot from CD" Message appears, press any key.

Dus... Als het bericht vershijnt: druk op een willekeurige toets, doe dat dan.

Maar... dat bericht komt helemaal niet want als ik stap 5 heb uitgevoert start mijn computer gewoon normaal op...

Kan iemand mij helpen? ;) :rolleyes:

Je moet de pc opstarten vanaf de cdrom met je winxp cd, dus je cdrom drive als eerste drive in de bios instellen.

LEESVOER

Die melding krijg je als een standaard XP cd hebt en op je comp staat een versie met SP1 of SP2.

Je zou die cd ook SP2 kunnen maken, maar dan zul je het sevicepack moeten slipstreamen, of met een 98 opstartschijfje die non dos partitie verwijderen en een nieuwe aanmalen, die dan later formateerd in NTFS.

Je moet de pc opstarten vanaf de cdrom met je winxp cd, dus je cdrom drive als eerste drive in de bios instellen.

LEESVOER

ik heb cdrom drive al ingestelt als 1ste drive
had ik namelijk al ergens op internet geleze

maar wat is "winxp cd" ?

Die melding krijg je als een standaard XP cd hebt en op je comp staat een versie met SP1 of SP2.

Je zou die cd ook SP2 kunnen maken, maar dan zul je het sevicepack moeten slipstreamen, of met een 98 opstartschijfje die non dos partitie verwijderen en een nieuwe aanmalen, die dan later formateerd in NTFS.

ok w8, ik inderdaad SP2 op me comp
ik zal kijken wat dat slipstreamen is

tnx

Wanneer dit lukt lange pier is dit nieuw voor mij maar goed je zou best is gelijk kunnen hebben.
Toch heb ik nog een paar vragen,ze heeft een home cd en er staat xp op.
Maakt dat niet uit van prof naar home gaan????

Door het gezeik van microsoft ken ik niet eens een winkel die xp erop zet voor je daar je ook met het nr zit van je licentie,kom je daar trouwens niet eens dat je het nr moet invoeren valideren???????en dat hij dan zegt het nr is niet goed.
Zelf weet ik ook niet hoeveel keer mag je een xp cd nu gebruiken ik heb gehoord 5x en als je nu een erlijke home cd hebt en je belt microsoft op ivm valideren zou het dan niet lukken.
Zoals ik het begrijp is de home cd 1x gebruikt van de xp weet je het niet ik denk niet eens dat ze het nr hebben.
Het is toch ook raar dat ze xp erop zetten en de cd zelf houden,sinds min 1 jaar wordt je nr gevalideerd door de hier beschreven truc toe te passen onloop je het valideren http://home.tiscali.nl/fredscorner/T...ren omzeilen.
Dit werkt alleen maar weer wanneer je er home afhaalt en home erop zet.

Is het nu zo Lange Pier dat je niet hoeft te valideren met jouw versie,dan is het een mooie oplossing ik zou me nl ook geen raad weten met het probleem.
Voor dat je moest valideren deed ik er gewoon een andere cd erin maar dat gaat niet meer .ik ben heel benieuwd of de vraag opgelost is door de andere andwoorders
veel suc6 .....nixs

ik heb cdrom drive al ingestelt als 1ste drive
had ik namelijk al ergens op internet geleze

maar wat is "winxp cd" ?
Daar bedoelen ze de cd van XP mee dus de Windows XP cd het is dus de installatie cd waar je XP ermee opzet.
Ik hoop dat het je lukt ik snap het zelf ook niet hellemaal precies wat er bedoeld wordt

nixs..............

Wanneer dit lukt lange pier is dit nieuw voor mij maar goed je zou best is gelijk kunnen hebben.
Toch heb ik nog een paar vragen,ze heeft een home cd en er staat xp op.
Maakt dat niet uit van prof naar home gaan????

Door het gezeik van microsoft ken ik niet eens een winkel die xp erop zet voor je daar je ook met het nr zit van je licentie,kom je daar trouwens niet eens dat je het nr moet invoeren valideren???????en dat hij dan zegt het nr is niet goed.
Zelf weet ik ook niet hoeveel keer mag je een xp cd nu gebruiken ik heb gehoord 5x en als je nu een erlijke home cd hebt en je belt microsoft op ivm valideren zou het dan niet lukken.
Zoals ik het begrijp is de home cd 1x gebruikt van de xp weet je het niet ik denk niet eens dat ze het nr hebben.
Het is toch ook raar dat ze xp erop zetten en de cd zelf houden,sinds min 1 jaar wordt je nr gevalideerd door de hier beschreven truc toe te passen onloop je het valideren http://home.tiscali.nl/fredscorner/T...ren omzeilen.
Dit werkt alleen maar weer wanneer je er home afhaalt en home erop zet.

Is het nu zo Lange Pier dat je niet hoeft te valideren met jouw versie,dan is het een mooie oplossing ik zou me nl ook geen raad weten met het probleem.
Voor dat je moest valideren deed ik er gewoon een andere cd erin maar dat gaat niet meer .ik ben heel benieuwd of de vraag opgelost is door de andere andwoorders
veel suc6 .....nixs

Kan er geen touw aan vastknopen.:o

Als je geldige OEM key hebt, en je hebt iets aan de hardware veranderd, kun je idd beperkt je versie aanmelden, maar bellen met microsoft en het probleem voorleggen kan helpen, zoals het vervangen van een kapot onderdeel, overigens heeft dat niet met Home of Pro te maken, maar met een OEM of een retail versie.

ok w8 ff
winxp is dus gwoon mijn windows xp CD... dat snap ik dan wel

maar inderdaad lane pier aan dat lange verhaal is geen touw aan vast te knopen :p
nouja kben net klaar met ete dus ik ga ff naar dat slipstream kijke

tnx..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan