Herinstalleren xp niet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

aspire1350

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Hallo,

Ik heb hier nog een oude acer aspire 1350 liggen waarop ik xp graag wil herinstalleren. Ik heb er een recovery cd bij zitten. Ik heb de pc al opgestart en dan f2 gedrukt, en f12 enabled en dan gekozen om vanuit een cd op te starten. Dan heb ik hem nog eens opgestart en f12 gedrukt en gekozen om vanuit de cd op te starten. Ik hoor de cd draaien en hij start gewoon op? Ik krijg geen scherm om windows terug te installeren ofzo. .. ?
Wat doe ik verkeerd/ hoe kan ik dit anders doen.
Alvast bedankt!
:)

Probeer het eens met een 'normale' XP CD ipv met een recovery CD.

Bedankt voor het reageren, maar die zaten er niet bij. Het enige dat erbij zaten zijn recovery cd's (engels en frans) en norton antivirus:( Normaal moet het toch lukken met die recovery cd's?

Ik hoor de cd draaien en hij start gewoon op? Ik krijg geen scherm om windows terug te installeren ofzo. .. ?

Is je scherm helemaal zwart of krijg je toch nog iets v/e melding?

Is je scherm helemaal zwart of krijg je toch nog iets v/e melding?

Ik druk F12 en kies cd uit de lijst en enkele tellen later start de pc gewoon op zoals normaal: dus eerst laadbalk met windows op het scherm en dan gebruikers,...
Dus alsof je de pc normaal zou opstarten.
Op de recovery cd staat het volgende: aspire 1350series recovery cd-rom english (WinXp home)
Iemand zei me om zo'n bootcd te downloaden, maar ik vind niets goeds op het i-net!:confused:

Kun je niet herstellen via Acer eRecovery Management (alle programma's)?
Completely Restore System To Factory Defaults
Die Engelse en Franse recovery's zijn waarschijnlijk alleen taalpaketten.
Edit: download de handleiding bij Acer daar staat precies (met plaatjes) hoe je dat moet doen.

Laatst bewerkt:
Wist je dat je de XP-installatieprocedure ook vanuit Windows XP kunt starten?

En heb je trouwens wel geprobeerd of je überhaupt vanaf de CD-ROM-speler kunt booten? Best kans dat de Windows XP installatie-CD-ROM beschadigd is.... Probeer daarom eens een andere die je hebt.

Als jer geen hebt, brand dan eens een Hirens boot cd.

Download deze op:http://www.hirensbootcd.net/download.html
Klik op het onderstreepte Hirens.BootCD.11.1.zip
Kijk hier voor meer informatie. Resultaat is een aantal bestanden, waarvan de belangrijkste de ISO-file is met de naam Hiren’s bootcd die dan op een CD als opstart CD gebrand moet worden. Dat kan met BurnCDCC dat ingevoegd zit in de zipfile.

Vervolgens met de cd de pc opstarten, waarna je kunt constateren of nu de cdspeler of de cdrom het probleem is..

Bedankt, ik ga dat eens downloaden en proberen. Het ligt zeer zeker aan de cd, want ik kan de files die op de cd staan gwn lezen wanneer hij aan staat. Plus in bios, wordt booten vanuit een cd als optie gegeven.
Hoe start je een xp-installatieprocedure vanuit windows, dat klinkt interessant!
Ik wil trouwens geen systeemherstel doen, want ik wil dat de c schijf schoongeveegd wordt. Er heeft veel brol opgestaan, vandaar! Hij ligt ook al zo lang in de kast, dat ik eindelijk besloot om er toch nog iets mee te doen. Echter de snelheid(traag!) is zo irriterend!

Laatst bewerkt door een moderator:
Het klinkt misleidend, maar met een recovery cd (als je er vanaf kunt opstarten), kun je de schijf ook formatteren.

Een recovery cd/dvd is een speciale cd/dvd die geleverd wordt bij bekende merken computersystemen zoals HP, Dell, Packard Bell en alle bekende laptop fabrikanten. Met een recovery cd/dvd wordt een computersysteem volledig automatisch teruggebracht naar de softwarematige staat waarin het werd geleverd door de fabrikant.

Dat wou ik doen, helaas lukt dit niet. Ik denk dat de pc wel kan booten vanuit een cd aangezien bios het als optie geeft en ik hoor de cd draaien wanneer ik dit kies. Vreemd genoeg krijg ik daarna niks, geen format scherm ofzo?! Hij start gewoon op.

Ik wil wel weten hoe je de windows herinstallatieprocedure start vanuit windows aub?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zolang het maar een 'normale' XP CD is en geen recovercd voor een Dell machine. Na het booten voer je je eigen serial in.

Installatie vanuit XP
Druk op [Windowstoets+e] -> klik op de cdromschijf -> Dubbelklik of Enter Setup.exe...

Succes.

Zolang het maar een 'normale' XP CD is en geen recovercd voor een Dell machine. Na het booten voer je je eigen serial in.

@gast0225: Zo werkt het niet: Serials van een Microsoft sticker worden alleen geaccepteerd op CD's waar in i386\SETUPP.INI dezelfde Product ID voorkomt die óók op de sticker staat.

Zie andere postings van mij hier op het forum en (bijv.) hier en hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
@aspire1350
Als je direct reageert op 'n vraag hoef je niet steeds te quoten maar de knop "reageer op vraag" gebruiken.
Heb je #6 nog 's doorgelezen?

Oh oké, sorry ik ben nieuw hier! :o

Ik heb het doorgelezen, maar ik wil mijn c schijf schoonvegen vanwege oude rommel die er nog op staat. Ik wil zeker zijn dat de pc weer 'clean' is!
Ik ga eerst dat met die cd proberen die bij dell zat. Als dat niet lukt dan start ik het proces vanuit Windows en als dat niet zou lukken dan download ik wel zo'n boot cd.
Anders mag hij de prullenbak in! :D Lang leve Macintosh!

Als je hem naar de fabrieksinstellingen herstelt wordt je schijf ook "schoongeveegd"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan