herinstalleren xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan de Ruyter

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2000
ik heb een systeem met een hardware matige raid controler 0, de beide 60 gb schijven zijn in 8 delen geplaats.
Op de cdrive is Windows me geinstallerd en op de d drive windows xp, nu wil ik windows xp opnieuw installeren, omdat deze na twee jaar wat problemen vertoont, eigenlijk niets zo slecht na twee jaar.
Als ik echter windows xp weer installeer ziet hij de andere schijven e t.m l niet meer, tijdens de installatie vraagt hij wel om de raid diskette, maar ik ben bang als ik deze draai nooit meer bij deze gegevens kan komen.
Nu draai ik de installatie weer terug door middel van een immage, maar zo kom ik niet verder, ook het zoeken op internet leverdt niet genoeg info op, weet iemand van jullie hoe dit moet.

Jan

Die Raid diskette, waarom gevraagt wordt, is alleen een driver voor je Raid-controller.
Deze wist je schijven dus niet.;)

Normaal zou je gewoon een dualboot menu moeten krijgen als je Xp naast ME installeert.
Let er alleen op, dat je de goede partitie kiest waarop XP moet komen.
En let er op dat je FAT32(FAT) schijfindeling gebruikt, als je de ME schijf vanuit XP wil bereiken.

Oke, dan ga ik morgen dit proberen, geeft altijd een goed gevoel als iemand je kan helpen:) :)

Alles is onder fat 32 gedaan, dus dat zal geen problemen opleveren.

Nogmaals, let er op dat je XP op een andere partitie zet, dan waar ME op staat.

Suc6

heb het geprobeerd, en heb aangegeven dat ik een raid gebruik de diskette wordt gevraagd, daarna wordt automatisch windows xp op de eerst volgende partitie geinstalleerd, opzich vindt ik dat niet erg alleen na de gehele installatie start windows niet op, wel als ik de oude windows xp weer kies, wat doe ik fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan